Bra natt!

Natten var sååå bra. Ville vaknade 05:30 och då gick vi upp. Inget för nappen inatt alltså! Han gnydde till vid 4-snåret, så jag var dit och tittade till honom ett par ggr då, men jag behövde aldrig gå in för han somnade om. Mycket bra.
Idag tänjde jag tiden till kl.06 innan han fick frukost. Tänkte försöka lite smått att få tiden att gå till 07 så han till slut kanske sover till 07 av sig självt.

OCH så gjorde han nyss både lilla A och stora A på pottan. (Vet att det ser konstigt ut eftersom Axel kallas lilla A, men det är ju sådär man säger. Hehe.)
Tänkte ta bild, men vem är intresserad? Knappt jag... ;)
Rätt bra ändå att det kommit 3 ggr av 4 han setat på pottan. Lilla skrutt. Och det är verkligen bara bonus. Meningen är att vänja honom vid pottan, inte att han ska göra nåt där. Vi siktar ju in oss på att får honom blöjfri på dagarna nääästa sommar, så vi har ett bra tag på oss att vänja honom att sitta där.
Och blir det inte så nästa sommar, så blir det inte. Men man kan ju alltid hoppas.

Idag ska vi gå promenad med Cicci o Lucas vid 9-snåret. Skulle gå till Jysk och checka in rean.
Ville sover nu så jag hoppas han är snäll och beskedlig sen i vagnen. Hehe

Idag ska jag försöka att inte sova på dagen. Igår gjorde jag det, men det blir fel. Jag vill va dyngtrött vid 21-22 istället.
Fast det är fan inte ofta jag sover på dagen med Ville nu. I början gjorde man ju jämt det. Nu passar jag på att göra saker istället. Är ju inte samma vakentid på nätterna längre heller.
Hade svårt att se framåt till att tiderna skulle regleras då. Tänkte att sådär sover han väl jämt. Men icke. Det regleras, så är det bara. Och hellre det, så blir dagarna längre. =)

Igår fick vi spontan-besök av Lilla A med mamma Pethra och pappa Martin. Mycket nice!
Axel är så gullig med bebisar. När de sa åt honom att krama eller klappa Ville så va han där och var sååå försiktig.
Plutt. =)
Han springer omkring liksom. Ett barn. Ingen bebis. Gosh. Once again, var tog tiden vägen?

  
Axel visar var lampan och handen är när Martin frågar efter dem. =)


Fina pojkar.


Axel läser bok.

  
Skor är gott. Den här gången var det Axels.


Axel ska ta på Ville mössan. =)


Axel visar baken för Ville. Hehe


Mamma Pethra med Lilla A.


Ville går med gåvagnen, Axel ska fram o lära. ;)


Ville med Pethra.

Kommentarer
Postat av: pethra

Naw, våra fina barn. Huliganen och snälla bebis. Hehe.

2009-04-23 @ 09:42:34
URL: http://nanoliten.blogg.se/
Postat av: Mamma

Små pluttar

2009-04-23 @ 18:05:48
URL: http://[email protected]

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0