Dåligt intryck

Första förskole-besöket avklarat. Och den blir det då INTE kan jag lugnt säga. Det första intrycket blev en kärring som fullkomligt skrek åt ett av barnen att vara tyst. Och då var de t o m ute, stod stilla (antagligen rastlösa de små) och barnet var inte sådär att hon skrek eller så, hon var bara lite högljudd. Men det spelar ingen roll vad bakgrunden än må vara, man skriker inte åt ett barn att vara tyst. Och speciellt inte som lärare. Fy...
Hon var precis lika barsk åt oss när vi frågade efter vägen till småbarnsavdelningen. "Nej, DÄR!" med sin barska mörka whiskyröst. Hu.
Innehållet på förskolan gav inte heller ett bra intryck. Kändes mest rörigt. Och hon hade inga bra svar på mina frågor heller.
Jag: Hur ofta är ni ute?
Hon: En gång om dan. Fast ja, inte varje dag kanske... Om det är kallt så är vi inne. Då tycker vi synd om dem som får stå där som michelin-gubbar i sina overaller.
Jag: .......

Aktivera dem då? Om de nu står där som michelin-gubbar och blir kalla. För fan. Jag förstår om det häller ned regn, men att det är kallt? Hur kallt blir det här i Sverige liksom? Get real. Det finns inga dåliga väder, bara dåliga kläder.
Om jag hade varit genuint intresserad av stället så hade jag förstås ifrågasatt.

Nästa stopp är på fredag.


Inatt kan jag meddela, mina kära vänner, att Ville inte åt nattmål. *applådera* Däremot gick han upp kl.06 istället. Men så får det bli. Han kanske sover längre sen, när han vant sig vid att man inte äter på natten.
Hade tänkt försöka i helgen igen, men inatt behövde jag ju inte ens försöka. Måste spinna vidare på det här nu...
Det får bli ännu tidigare kvällar för mig istället.

Nej nu kräver Ville lek o bus!

Kommentarer
Postat av: Nikolina

vad hemskt att bevittna ett sånt dåligt ställe, stackars barn :(

2009-04-22 @ 22:34:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0