Glass i stora lass

Våran lilla duktiga pojke har somnat igen i hans säng, i hans rum. Den här gången har han ätit ganska nära så mycket han brukade äta innan han började spy, så han borde klara natten. Borde. Frågan är om han vill. ;)

Kristian är hos Kim och spelar playstation, så jag tänkte passa på att börja kolla på säsong 2 av Gilmore girls som Lilian va och lämnade här idag. Kollade rätt så bra när det gick på tv, men absolut inte alla avsnitt så det är roligt att se igenom alla. Laddar ju inte ned längre nu efter 1:a april, så alla mina serier försvann ju liksom ifrån mig. =/

Imorrn ska vi till mamma och pappa och äta påskmat och fira lillebror som fyllt 23 år. Vi är där varje år på påsken och äter påskbord. Villes första påsk nu. =) Skulle köpa ägg åt honom idag, men det fanns bara stora. Hade tänkt att lägga majskrokar i. Nåja. Han får på riktigt nästa år istället.
Då är det nog roligare för honom.

Hade en diskussion med Gittan igår om det här med godis till små barn. Vi är på samma nivå och tycker precis likadant gällande den biten. Det är skönt när det är så, att folk i ens omgivning tycker likadant om såna grejer.
 Inte för att Gittan nånsin skulle ge honom nåt utan att fråga, men jag menar mer generellt, att de flesta i min omgivning tycker lika som jag.
Och gör de inte det så hoppas jag ändå att de förstår att det _aldrig_ är okej att ge mitt barn godis/glass/kakor etc, utan att kolla med mig/oss först.
Ni kanske förstår att jag är sån som är emot att ge godis/glass/kakor etc tidigt? Hehe. Jag tycker bara så att innan 2 år finns det ingen anledning. De vet inte vad det är, om inte vi vuxna introducerar det för dem.
Men alla gör som de vill och jag skulle aldrig lägga mig i om någon annan gav sin 1-åring godis. Det är upp till dem. Så länge de också respekterar att vårt barn är upp till oss. =)
Så, nu har jag moralpredikat klart. ;)

Vårt gi-kämpande har tagit en paus över helgen. Idag gick vi en promenad och åt slagstaglass. Mumma det. =)

Jag har kollat med mamma så att hon inte glömt att köpa senapssill, gräddfil och rödbetssallad. Viktiga grejer det där. Hon hade inte glömt... phu.

Kommentarer
Postat av: pethra

I'm with you! Finns ju som sagt ingen anledning.. Nu har vi iofs gett honom lite glass och hembakta bullar några gånger, men det är ju faktiskt onödigt egentligen. Godis och läsk kommer jag dock försöka undvika så länge som möjligt. Du har så rätt!

2009-04-10 @ 21:01:52
URL: http://nanoliten.blogg.se/
Postat av: Leo

det e lättare sagt än gjort. vill inte förstöra ditt tänkande men ville e fortfarande så liten att han inte vet än men när första året börjar närma sig blir det lite svårare. jag hade sån tur att matilda inte tyckte om något sött så jag kan vara stolt & säga att hon hann fylla 2 år innan hon åt godis. & hon har fortfarande inte druckit saft. men däremot glass har hon fått...speciellt när hon varit sjuk.

men det e bra om du orkar stå emot trotsen & säga nej. som sagt...de behöver inte äta socker, det e mer skadligt än bra för deras lilla kropp. & konstiga blir de av det också...



hoppas ni haft en bra påsk idag. jag ligger här & mår lite små illa men får skylla mig själv då jag åt lite för mycket hos staffans mormor idag:-(



kram kram

2009-04-11 @ 21:20:25
URL: http://sweetlikechocolate.blogg.se/
Postat av: leo

ja det e jätte bra det. man kan ju inget annat än kämpa. så lycka till massor. det e som du säger, det går om man bara vill!



jag dricker kaffe just nu & vet inte om jag törs äta igen. det blev inge bra igår, mådde så illa hela kvällen & sen så spydde jag. men gud va skönt det va efteråt, jag hade ätit för mycket & för mycket blandat helt enkelt. min kropp kunde inte hantera all den maten jag hade ätit, he he



börjar du igen med gi på måndag?



puss & kram

2009-04-12 @ 09:44:31
URL: http://sweetlikechocolate.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0