Hjälp mig!

Om ca en halvtimme kommer Cicci o Lucas för att möta upp oss och gå till den sista intressanta förskolan. Valen är redan gjorda i mitt huvud och jag kan inte tänka mig att de ändras pga det här mötet. Däremot har jag svårt med en fråga på ansökan.
Det står att man ska fylla i om man är arbetande, arbetslös eller föräldraledig från och med det datum man önskar plats. Mjaha? Det är klart jag är föräldraledig från det datumet, för det måste jag ju vara under inskolningen? Förstår inte?
Eller är det så att jag ansöker om ett datum och det blir inskolning INNAN det datumet?
 Vi ansöker ju alltså om datum 7:e januari, för det är väl då VT startar, så inskolningen kommer ju inte ske inann det.
Om man inte har riktig tur och får inskolningen i december, men vad är oddsen.

Någon som vet detta? Jag kan väl inte fylla i arbetande , eftersom jag vet ju inte om vi får platsen och kan bli arbetande just då, men jag blir ju arbetande så fort han skolats in?

Ville sover. Han somnade till tonerna av När lillan kom till jorden. Igen. Sovit sedan 07:20. Dags att väcka honom strax för han har fortf. pyjamasen på sig. Bra idé att ha på sig kläder innan besöket. ;)

Kommentarer
Postat av: leo

fyll i hur du ska jobba sen men skriv gärna vid sidan om att du e mamma ledig under inskolningen. man vet ju aldrig hur länge man behöver vara det då inskloningarna tar olika tid. men det e nog inge fara...ville e ju van nu att vara bort ifrån er.

lycka till & hoppas ni får förskolan ni önskar!

puss & kram

2009-04-28 @ 11:47:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0