Sjuk?

Idag har Ville spytt efter varje gång han ätit... Nu börjar jag bli ordentligt orolig faktiskt.
Ingenting har han fått behålla idag, inte ens fruktpurén. Och medicinen har han också spytt upp...
Vatten däremot, det får vi i honom. Det tackar vi för.
Har alltså gett penicillin i 10 dagar nu och det har inte gått över vad det nu är. Hostan är så gott som borta så den kan vi knappast skylla på längre. Det är om det skulle vara att det retas i halsen ändå då.
Men ja, inte så mycket mer att göra än att ringa vårdcentralen igen, om det fortsätter i helgen.
Vad är det som händer?
Kristian föreslog att det kanske helt enkelt är så att han är ett spy-barn. Men den teorin håller inte, eftersom han inte varit det överhuvudtaget innan hostan kom. Och nåt slags förkylnings-virus hade han ju, det visades av näsprovet.
Frågan är om det behövs nån annan antibiotika?
Man får ju hoppas att det är så "enkelt".
Det har ju hållt på ett bra tag nu, även om det periodvis varit bra. Nu var det ju längesen han spydde och hade sig, men det har å andra sidan heller inte funnits nån dag innan då han spytt efter precis varje gång han ätit. Och det gjorde han ju idag. Usch.. Jag får ont i magen. Min lilla plutt... Han har varit rätt trött idag också. Han sov runt kvart i sju, typ en halvtimme, sen tog jag upp honom. Men ändå somnade han vid åtta och har sovit hela tiden. Nu hade han gjort i blöjan så då var vi tvungna att byta och då vaknade han förstås.
Jag kanske över-analyserar. Han sov ju iof inte alls mycket på dagen, bara korta stunder.

Aja, det ordnar sig, det gör det ju. Men jag vill att det ordnar sig Nu.

Förutom hans trötthet ikväll så har han iaf varit glad hela dagen. Sådär Ville-glad. Ett bra tecken.

Får se hur dagen blir imorrn, men om han inte får behålla nåt och fortsätter vara sådär trött, då blir det ingen släktfest för min och Villes del. Då får det vara.

Kommentarer
Postat av: pethra

Nejmen lilla plutten då.. Det är skit när barnen är sjuka. Jag vet hur det känns med den där klumpen i magen. Så tänker man att äh, jag är bara hönsmamma. Men ändå kan man inte skaka av sig den där obehagskänslan. Usch. Tänker på er, och hoppas att han blir bättre imorrn. Kram!

2009-04-03 @ 23:19:25
Postat av: Mamma

Mormors lilla plutt, hoppas det inte är penecillinet han reagerar på men det är bara att ringa på måndag om det inte gått över, fast trött blir han nog av medicinen.

2009-04-04 @ 07:26:33
URL: http://[email protected]
Postat av: Leo

kan kanske bero på slem som han måste få upp eftersom han fått antibiotika för hostan. noah har också kräkits några gånger efter han blvit frisk men kanske inte efter varje gång han ätit. men jag har vetat att det berott på slem så jag har inte varit orolig. försök titta efter spår! annars kanske han åkt på magsjuka...men hoppas inte. usch, vilket som så e det inte roligt. lider verkligen med er!:-(



trevlig helg marie. du e så fin, du fixar nog det hära!!!



kram kram

2009-04-04 @ 10:22:48
URL: http://sweetlikechocolate.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0