Avvänjning

Snacka om att vi hade en jobbig natt.... Dock självförvållat.
Skulle börja vänja av Ville med nattmålet, igen. Åtminstone få honom att vänta till kl.06 för att äta.
Det gick... sådär... kan vi ju säga.
Han vaknade först vid halv ett, så fram till kl.03 sprang jag ut och in för att få honom att somna om. Vissa stunder gick det, men sedan vaknade han igen.
Vid tre bar jag in honom till oss och där var han vaken till typ kl.06, då han somnade om 2 timmar.
Mat fick han vid 5-taget, men inte hjälpte det för att få honom att somna inte...

Blir så frustrerande för jag vet ju att det handlar om vana. Han är van nu att få mat på natten, mellan 03-06 nångång, så det vill han ju fortsätta med.
 Men samtidigt förstår jag att han inte är hungrig, åtminstone inte förrän framåt 5-6-taget, för t ex när jag tände lampan så låg han ju där tyst och tittade eller pratade.
Har ju pratat med bvc-sköterskan som sa att barn över 4-5 månader behöver inte mat på natten, det handlar om att de är vana att få det. Så det känns ju bra om vi skulle kunna bli av med det målet helt, så han kunde få sova hela nätter.

Visst, jag kan ta att han vill ha mat vid 05. Men det kryper hela tiden bakåt...
Det kan bli vid 03 han vill ha vissa nätter och då är det inte nödvändigt.
Om han ätit dåligt på dagen (eller är sjuk) så är det klart att han får på natten, men det gör han ju inte längre.
Han är jätteduktig på dagarna nu och på kvällarna äter han gröt nån timme innan han ska sova och välling när han ligger i sängen.

Gah... Det är svårt att inte ge upp när han levt rövare i 2 timmar. Inatt provar vi nog inte. Klarar inte av 2 såna här nätter på raken. Eller så är det exakt det man ska göra? Kanske dumt att lägga ned nu när man börjat...?



Fick fotona igår från fotograferingen på stan. Lilla plutt... blev så fin så. Man såg på vissa färgbilder att han gråtit innan, men vi ska ta svartvitt så då syns det inte. =)
Ska bli spännande att se bilderna på alla 3 kusinerna. Dem har Micke o Sosso så jag får väl se dem senare.

Nu ligger han ute i vagnen och sover. Det är klart han är trött, liksom! Hehe. Men ja, som sagt, självförvållat för oss. Han undrar väl vafan vi höll på med som inte gav honom mat. Lilla skrutt.



Med sin älskade Bobby-polis-car.


Här hittade jag honom igår helt plötsligt. =)






Dags att krypa/hasa bort...

Inte hade han nå lek-vänliga kläder på sig heller, men det var meningen att Tom o Madde skulle ha honom några timmar igår så jag ville han skulle vara fin när de kom o hämtade honom. Tyvärr kunde de inte ha honom för det inträffade något med deras gemensamma kompis. Det får bli en annan dag! Så då åkte mysbrallorna raskt på!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0