Årets första pulka-åk

Varför äter jag hela tiden? Kan inte sluta. Gah.


Skrutt sover, men vaknar nog snart. Antingen om några min eller om en dryg halvtimme. Vi var ute på förmiddagen och åkte pulka och tulta omkring, så han borde nog sova en halvtimme till. Han blev sååå arg när jag tog ur honom för jag tänkte att han var nöjd så. Så, vi åkte mer såklart. Ibland skrattade han, ibland var han mycket likgiltig. Hehe
Vill att det ska komma mer snö, så man kan bygga snögubbe o grejer. Måste köpa termobrallor bara.

Om ett tag kommer Lilian x 2 med barnen. Alltid lika nice.

I lördags messade mamma o ville träffa Ville igår, så vi åkte dit några timmar och passade då på att få på honom tomtedräkten så han lussade för dem. ;) Förra året var han pepparkaka.. Nästa år.. Lucia? Vem vet.

  
Lite större, men samma min typ. ;)


     
En aning gladare i år.

    
Det gungades också.


Han ville förstås också dra pulkan...


... gick snabbare att bära.


Svårt att komma upp från marken när man är en liten eskimå. =)



Nu har han sovit sedan strax innan elva... snart hör jag nog nåt.

Kommentarer
Postat av: Mamma

Hihi lilla gullungen, ja vilken skillnad sen förra vintern, han har ju blivit en stor kille

2009-12-14 @ 14:31:40
URL: http://margoth.blogg.se/
Postat av: Denise

Sötaste pepparkakan jag sett!!!



Vi fick 1,5 dem snö idag. Testade pulkan och den var poppis, eller nej, det var den inte alls. Åkte tre ggr ner för backen sen gnällde hon hela vägen hem =( Tror hon var irriterad över snöflingorna som hamnade i ansiktet mest. Och så hatar hon att ha overall på sig! Hoppas hon tycker det blir roligare med tiden...



Jag var stjärngosse på dagis, sen när skolan började fick jag lov att vara tärna, var skitsur över det! =)

2009-12-15 @ 10:54:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0