Olika poäng

Idag var mammagruppen här. Roligt när huset fylls med barn. =)
Ville var blyg (?) till en början för Linnéa o hennes pappa som var de första att anlända. Men när resten kom så kände han sig säker igen. Som vanligt så snodde han leksaker, ballonger och böcker hit och dit av alla. Hehe. Försöker absolut lära honom att inte ta av andra, men hur enkelt är det.

Ringde till barnomsorgenheten idag. Tänkte att nu får det vara nog med ovisshet om vilket datum han börjar på dagis. Hon som jag behövde prata med var självklart inte där, men de skulle lämna ett meddelande om att hon ska ringa mig imorrn. Såå, vi får se om vi får veta imorrn eller inte. Börjar bli lite väl sent liksom...

Imorrn ska vi till Sosso o grabbarna för lite häng. Längesen Ville träffade sina kusiner så det blir säkert roligt. =)

  
O nu ska man säga "Vaaar är Ville?" ;)

Jag är så avundsjuk på alla som kommer in på sina utbildningar nu till våren. Gaah. Jag vill också! Skitkonstigt förresten. Enligt komvux så fattas det 50 poäng för behörighet, men enligt antagningen så fattas det 323 poäng. Okej? Skitsamma, jag kommer ju läsa 400 poäng så det ordnar sig ju. Men ändå. Hur kan de räkna så olika?

Nästa gång är sista gången med mammagruppen. Jättekonstigt. Det har sannerligen gått fort. Vi får försöka få till att träffas nångång då och då sen. Förstår att det blir svårt då alla kommer ha olika tider som passar, men nångång skulle ju va roligt. Iaf kul att man kommer se några av dem lite då och då. Två utav dem komemr gå på samma dagis som Ville, så jag hoppas de hamnar på samma avdelning. Och Lucas träffar jag ju ändå hur som helst. =)


Tar en tripp i mammas tofflor

 
Hjälper Lucas att gunga. Lucas är inte lika road. ;)


3 små killar som är _totalt_ ointresserade av att leka med varandra. Haha

 
Sitter på varsin sida om trappan. =)


Här gåre undan!


Huu. Kollar på förlossningskliniken. Ett barn som föddes prematur och därav fått vätskefyllda lungor och kan bara andas med hjälp av respirator. Missade hur pass tidigt han var född. Just nu var läget stabilgt, men de visste inte hur utgången skulle bli. Jag är sjukt tacksam över att Ville inte föddes tidigare än han gjorde. 1 månad tidigare räknas knappt som prematur och han räknas inte som det på bvc, förutom när det gäller sprutor. Nu lär han ju inte göra det längre, men under sitt första år var det så. Hon sa att det bara är "för att", inte för att han på nåt sätt _behöver_ vänta längre än han hade om han inte fötts för tidigt.
Hur som. Tacksam med stort T. Min älskade lilla skruttunge... bråttom hade du! Får hoppas nästa inte har lika bråttom. Men den får gärna vara lika lugn som Ville var hel första året. Han är iof lugn nu med. Allt är relativt.

På måndag kommer Lilian o Rebecca hit igen. (Och kanske Lilian o Elvira.) Jag är så glad över att vi började träffas igen. Känns på nåt sätt som vi aldrig var ifrån varandra. Back to normal liksom. =)

Idag efter vi sovit på eftermiddagen så gick vi ut. Hamnade först i lekparken, sen styrde vi (han) kosan bortåt. Vi traskade runt här i trumpan i 45 min. Han gick, jag hängde på. Passade på att gå o hämta hans toffel som vi inte hittade hos moster Annelie i lördags när vi skulle hem. Jag tror förresten att han några ggr trodde att han var hos mormor och morfar. Varje gång det kom ett hus som hade byggt såndär liten veranda på framsidan, som ser ut som verandan hos mina päron, så skulle han in. Blev skitglad och skulle springa in. Tror det var 3 ggr. Varje gång blev han arg när jag inte lät honom gå in hos främmande människor. ;)


Nu ÄR det fan snart jul. Fattar ni? Jag måste nog köpa nåt mer till Ville. Kan inte låta bli. ;)

(Btw så har jag fallit totalt tillbaka i mina ätar-vanor. Hemskt att erkänna. Jag måste skärpa mig. Måste. Men nu är det snart jul så jag är inte riktigt taggad än. Ja, jag skyller på det.)


Så dålig bild att den blir rolig. Hehe

Kommentarer
Postat av: Mamma

Oh dagen blir så mycket bättre när man får kolla bilder på sin lilla sötnos innan man går till jobbet

2009-12-10 @ 07:24:46
URL: http://margoth.blogg.se/
Postat av: Anonym

Haha, så söta dom är!!!

2009-12-10 @ 08:55:23
URL: http://almsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0