Julbord

Jättemysigt igår. Julbord, chokladpudding med grädde, knäck, risbräck, rocky road, mums-mums. Allt hemmagjort, förutom grädden då o ett par saker på julbordet. ;) Men, hemmagjord chokladpudding är nog inget jag kör på igen. Mycket jobb för nåt som inte smakar bättre än den man köper på påse. Visserligen är det ju hälsosammare att göra egen, så det skulle vara därför då.
Vi drack glögg och julmust, skrattade o pratade, gullade med Alice (Ville la sig sju) och tog en massa kort. Nice. =)

Idag är det Lucia. Självklart ska Ville vara tomte. Förra året var han pepparkaka. Mina päron ville träffa honom idag så vi ska åka dit en stund sen. Tror vi tar med pulkan så han kan åka därute.

Nu sover mina killar så jag passade faktiskt på att äta julbord igen... blev ju såklart en del över, fast inga mängder. Det kommer räcka till att Kristian äter en tallrik också, sen äre faktiskt slut. Bra planerat av mig. ;)


Lilla skrutt möter julgranen


Och ska genast klä av den...


Sådärja!

Men, jag måste säga att han är duktig. han var intresserad ett tag, men sen gav han sig. Så det verkar bara ha varit i början han skulle där o pilla. Det gillar vi. =)


Kollar bolibompa på datorn. Fåret Shaun tror jag det var.


Han var så gullig i fredags. Hade den där tröjan på sig som det är bilar på.
Han pekade på tröjan o vred den o hade sig o sa "brum-brum". =)


Fina familjen

Kommentarer
Postat av: Lilian

nedrans.. jag som hade hoppats att lite skulle vart kvar tills imorn då jag kom.. men jaja. :)

2009-12-13 @ 13:45:50
URL: http://lillzan.blogspot.com
Postat av: Anonym

Du skulle ha sagt det Lilian, då hade jag ju självklart gjort så pass mycket extra så du hade fått också. =)

2009-12-13 @ 16:02:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0