Komvux

Idag startade inte dagen kl.04. Den startade kl.07. Så som vi vill ha det. Tack.

Ska ned och fylla i ansökan om komvux idag. Antagligen blir det bara distanskurser. Men damnit, den här gången är det på allvar.

Blev ingen träning igår, förstås, kan jag tycka. Var alldeles för trött för det. Men på måndag ska jag med!

Skulle ha träffat o fikat med Annie idag, men det skulle bli så jäkla stressigt med buss o komvux o allt, så vi ska ta det nästa vecka istället. Mamma ska ha Ville hos sig istället, så jag kan fixa det med komvux och sen tänkte jag handla lite också. Justja, färga mormors hår också var det ja. Blev saker att göra ändå till slut.

Jag är då helt klar med julklapparna (förutom till Kristians lillebror, men det skulle Kristian fixa så), men att det är så svårt att sluta köpa till Ville, det trodde jag inte. Bara kommer på fler o fler grejer hela tiden... hehe

Nu är det snart helg igen och det ska bli så nice. Julklappsbyte på lördag är bokat, hos moster Annelie. Julbord o allmänt mys. Me like. En del tycker det är tidigt för julklappsbyte har jag märkt. Men, när ska man ha det då? Det är ju december, snart andra advent... hur kan det vara tidigt? I en släkt så har ju oftast inte alla familjer tid att träffas samma helger. Menar man har ju alltid en annan släkt på partners sida också. Och vänner. Så att vi ens lyckas få till en helg i december när de flesta kan, det är rätt otroligt tycker jag. =) Och som sagt... andra advent strax t o m.
Förra året tror jag vi träffades i november, men det var inte konstigt det heller. Bara vi träffas innan jul.

Måste få arslet ur vagnen o köpa gran. Tänkte jag att vi skulle göra direkt de kom ut nu till advent, för vi vill ha en mindre gran. Självklart har tiden gått och man har inte kommit iväg. Men i helgen ska jag propsa på det!



Majskroks-fantast.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0