Pulka?

Ringde barnomsorgen idag, för tredje gången. Nu är det tydligen klart med dagis för vår del och chefen där skulle ha ringt oss igår. But no. Så, hon skulle ringa och trycka på igen så får vi se om han ringer idag då. Suck?
Sa iaf till om att vi står kvar i kön till Edlingevägen. Sen får man se hur vi gör när vi får en plats där. Vi kanske blir skitnöjda på flöjtvägen liksom, då finns det absolut ingen anledning att byta. Det här är ju närmare dessutom.
Och sen var det inga problem med att jag ska börja plugga. Plats som plats. Vi har honom där så mycket vi behöver.

Tänkte ju först att man kanske bara skulle ha honom där till två på dagarna eller nåt och sen att jag får plugga resten på kvällen. Men, det kan vara dumt det med. Man kan ju helt klart göra så ibland, eller bestämda dagar. Hämta tidigare på fredagar eller nåt liksom. Problemet med att sätta sig och plugga på kvällen kan vara att då är det mycket annat som lockar. Älskling, tvn, datorn osv osv. Vi får se hur det blir. Har ju att göra med när de äter frukost/mellis o sånt också såklart.

Jag o skrutt skulle ut o åka pulka idag, som igår. Men mer snö idag. Bylsar på honom alla kläder. Svettigt svettigt. Ut, han ser tveksam ut, men börjar knata till slut. Gnäll, vill inte gå i djupa snön så jag får bära honom till pulkan. I pulkan, åker en gång i backen. Gnäll. Vill ur, knatar till altandörren och pekar inåt samt gnäller. Sådärja. En kvart var vi alltså ute. Nu sover han. =)

I eftermiddag ska vi till Kristians päron. Funderade på om vi skulle åka pulka dit och Kristian får hämta bilstolen på väg dit sen. Får se hur vi gör.

Tjejkväll på lördag. Vi blir inte så många inte. Men helt klart kan det vara då det blir som roligast. =)

Väntar med spänning på papper från skolan också. Måste då snabbt som attan in med papper och söka tjänstledigt från jobbet. Nu vet de ju iof om att jag ska göra det, men ändå, de vet inte från vilket datum.

Nu har han sovit en timme. Favorit i repris och sover två timmar, som igår?

Nix. Nu låter han. =)

Kommentarer
Postat av: Denise

Låter som min pulka erfarenhet från igår. Varmt och jävligt och sen vill de inte åka. suckelimuck!

2009-12-16 @ 13:28:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0