Slängpussar

Idag gjorde Ville sin första slängpuss. Så söööt. =) När Kristian ska natta honom så brukar jag stå vid trappan och kasta slängpussar till de kommit upp. Och nu gör han likadant. Helmysigt. =)

Idag har det bakats pepparkakor här på kvällskvisten. Gjorde såna där stora hjärtan som vi ska skriva "mamma, pappa, Ville" på och hänga upp i taket. Redan gått ett år sedan vi gjorde det sist... My god.

Tittade igenom mina gamla barbies och leksaker här i en låda som jag fick av mamma. Jag trodde den lådan var fösvunnen sedan flera år tillbaka. Så himla roligt att den fanns kvar. =)
Ville tog en barbie och pussade henne på munnen, så den fick han. Den och en till. Man måste ha minst två när man leker. ;)

Imorrn kommer mammagruppen hit. Stuvade makaroner och hemmagjorda köttbullar står på menyn. För första gången ska Kristian vara med också, eftersom han jobbar kväll denna vecka. Nice.
Tror nästa gång blir sista gången dock? Sen är det ju jul och efter det börjar Ville på dagis. Galet.
De har fortf. inte ringt om vilket datum... hms.

Var inne på jobbet och pratade med chefen idag. Det ordnar sig med allt! Kommer antagligen bli så att jag tar semester första veckan i januari innan skolan börjar. Så sen får man väl vara nån slags extra som de kan ringa in. Och över påsk t ex. Och när skolan slutar i maj så kommer jag tillbaka dit över sommaren. Kanske längre förstås, om jag inte kommer in på högskolan.
Blir kanske att Kristian tar pappaledigt i början av januari ändå, för att vara med på inskolningen. Vilket datum det nu blir. Nice att vara hemma alla tre. =) Hoppas.
Blir ju förstås mindre pengar,  men det får det vara värt.

Ville somnade kl.19:50 idag. Tänkte vi skulle börja lägga honom lite senare så kan han förhoppningsvis börja vakna senare på morgonen. Kl.07 är helt okej. Dock inte kl.05:30, som idag. Och jag hoppas verkligen att det inte blir en repris från förra veckan när mammagruppen skulle komma. Redan kl.04 startade dagen då. Ujuj. han var totaaaaalt slut vid tio när de skulle komma. Fick lite panik strax innan de kom, för han somnade i min famn så jag visste inte om jag skulle upp o lägga honom eller om de var på väg så jag kunde hålla ut honom. Som tur var så var de på väg så jag sprang omkring här och hoppade med honom så han skulle vakna till. Och när barnen kom så blev han pigg. =)

Nej, nu blire upp o läsa. Rätt bra med kvällsvecka för baby, det betydde att jag imorse, när han gick upp, kunde lägga mig en stund och sova. Me like. Men jag gillar mer när han jobbar dag förstås.

  
Alltid när jag står och lagar mat så vill han ha vad jag än skär upp. Ibland är det lök, så det får han ju förstås inte. Här var det rå potatis, så det fick han prova och det var tydligen gott. Så nu är nog Lilian nöjd? ;)


Somnade när han åt middag. Hehe

Kommentarer
Postat av: pethra

Haha, sötnosen.. slängpussar rockar! :)



Va långhårig han börjar bli nu den lilla skrutten.

2009-12-08 @ 22:33:51
URL: http://nanoliten.blogg.se/
Postat av: Mamma

Haha lilla plutt va trött han måste varit

2009-12-09 @ 08:09:10
URL: http://margoth.blogg.se/
Postat av: Lilian

hehe rå potatis is the shiit! :)

2009-12-09 @ 08:27:31
URL: http://lillzan.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0