Utemänniska

Blev plötsligt gräsänka ikväll. Kristian är med Jani o Kim.
Jag trodde kvällen skulle bli som igår, gå o lägga sig vid åtta typ. Men det verkar faktiskt se rätt bra ut ändå.
Ville var inte alls nöjd igår. Han somnade kvart i sju. So far so good. Halv åtta vaknar han med ett skrik och
fortsätter skrika en braaaaaa stund. Tog honom till vår säng och det hjälpte ju till sist. MEN, då var han så
pigg o glad så då kändes det omöjligt att få honom att somna. Vid tio-taget somnade han till sist.

Han hostar när han ska sova, så det är väl det som blir lite jobbigt. Lite hes är han också. Låter som en liten lammunge när han ska skrika. =)
Får inte bli sjuk nu lilla skrutt.. Inte nu när dagen D närmar sig med raketfart.

Idag var vi ute i 1½ timme. Traskade runt här, sen tog vi en promenad med vagnen till Lilian o Vira. Traskades runt där en stund, sen var han nöjd, då var det bara att gå hemåt. Han visar ganska tydligt att han vill in. Nu var det en port han ville in i. Men ingen blir gladare än jag, för 1½ timme räcker gott och väl för mig. Önskar man var mer utemänniska än man är, men nej. Beror alldeles på vad som görs ute. Sommaren är förstås bättre.

Idag köpte jag bättre vantar till Ville. Jäkla skit-vantarna vi hade innan hjälpte ju inte ett dugg. Idag var han ISkall om händerna när vi kom in. Hms. Nåja, nu ska det nog bli bättre. =)
Jag kan inte hjälpa det, men jag tycker mer och mer om Polarn o. pyret. Hade ingen direkt erfarenhet av de kläderna innan vi fick barn. Jag var mest emot bara för att de är så satans dyra. Men, jag har ändrat mig. De är dyra, ja, men de är fasiken bra också. Säkert inte alla kläder, som det är i alla affärer. Men passformen stannar kvar, tvätt efter tvätt. Färgerna också. Iaf i de kläder vi haft hittills. Nåt av det gör mig säkert besviken nån dag, men om jag jämför med vissa andra affärers kläder, så är det en fruktansvärd skillnad. Handlar iof ändå på de affärerna, men där vet man om att man inte kan vara så kräsen heller...

Sådärja, då blev det värsta utläggningen om nåt jag bara hade tänkt skriva om litegrann för att påtala de dåliga vantarna vi hade innan.

Har ätit 2 julbord redan, men ändå lääääängtar jag till de 2 som kommer här i jul.
Och jag längtar verkligen till att se hur Ville reagerar på alla saker han kommer få.
Kommer bli en rejäl rensning i hans rum och härnere efter jul känner jag. Ut med det gamla och in med det nya. =)


   
Älskar när han får sitta på "barstolen" vid "bardisken". =)

Kommentarer
Postat av: Mamma

Haha ser så mallig ut där han sitter

2009-12-22 @ 21:16:50
URL: http://margoth.blogg.se/
Postat av: pethra

Håller med om polarns kläder. Speciellt ytterkläderna. Önskar man kunde handla allt där, haha. Men det kostar ju, som sagt..

2009-12-22 @ 21:29:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0