Money money money

Freeeeedag hela veckan! Idag är sista dagen Kristian jobbar, sedan är han ledig en hel vecka.
Ska bli så skönt. Kanske kan få arslet ur vagnen och gå ut och gå mer.

Fan vad svårt det är det här med att beräkna föräldrapenningen. Gah. Hur gör vi? Hur länge kan jag vara hemma? Har vi råd? Har vi dessutom råd med att Kristian ska vara hemma? När ska jag ansöka om dagis? Frågorna är många och än har vi inga direkta svar. Man måste nästan låta de här 180 dagarna gå först och se om det går att ta ut några lägsta-nivå-dagar på helgerna så jag kan spara dagar i veckan så Ville får vara hemma så länge som vi hade tänkt.
Annars, blir det att börja jobba i höst. Vilket i sig inte är så farligt, mer än just det med att jag helst ser att Ville är 1½ år när han börjar på dagis. Jaja, time will tell. Först och främst måste vi skicka in papper på att Kristian ger mig sina dagar han kan, sedan får vi börja planera.

Idag ska jag, Ville och mamma fira Teddie. Sen efter det hoppas jag på att hon vill åka och handla så vi kan få lite handlat inför helgen. Fick pengarna till värmepumpen idag. Det känns bittert att veta att de inte får röras. Mer än ett par hundra då, så vi kan handla hem mat.
På måndag hämtar vi pumpen och på tisdag kommer de och installerar den. Hoppas man märker skillnad direkt på elräkningen. Det ska man fan göra.

Ibland tänker jag att det vore enklast att börja jobba så fort han är ett år, så vi kan leva normalt. Men alla mina känningar om att Ville ska vara äldre än så när han börjar dagis, säger emot.
Sedan vet man ju heller inte i dagsläget om jag skulle få jobba så värst mycket... Med mitt låga kontrakt. Suck.

Kan nån skjuta den som uppfann pengar?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0