Mycket vätska

Här sitter vi. Morgonen startade inte allra bäst. Vid sjutaget hörde jag hur det blöddrade till i Villes blöja. Jaja, tänkte jag, så äre. Så jag satte mig upp o skulle byta, då ser jag att det bajsats igenom. Pyjamasen var helt blöt, vilket betyder att madrassen också var det. Kul kul. =)
Så vi gick in i hans rum och donade, sen sätter jag honom i hans egen säng för att dra bort lakanen o allt. Då spyr han i sin säng. Som om nån hällde ut en flaska. Men det var ju bara mjölk så det är ingen fara, plus att där har vi ju sånt där frotté under lakanet. Hm, kanske vore idé att ha det i vår säng också, där han faktiskt sover. =)

Ja det är kul nästan jämt... ;) Då fanns det ingen anledning att försöka få honom att somna om heller, så vi gick upp. Eller ned, tekniskt sett.
Härnere låg Kristian på soffan. Vaknade inte när han kom hem inatt (han var ute med jobbarkompisar), men jag vaknade däremot när han ringde kl.23 igår kväll för han skulle höra hur vi hade det. ;) Ja vi sov ju som två stockar innan han ringde. Hehe
Ja nu skickade jag iaf upp honom så vi slipper tassa omkring här. Var iof ändå inget vi gjorde fastän han låg här, för Ville har nog börjat sjunga eller vad det är han gör. ;) Det gapas för fullt, men han är glad, så man kan kanske kalla det sång.

Om ett par tre timmar ska vi med mamma och handla. Såg att K inte tagit ut pengarna han hade på sitt konto, så då ska de spenderas förstås. Haha. Nej då, det är faktiskt bara nödvändiga saker vi ska köpa. Blöjorna börjar sina t ex..

Sen i eftermiddag ska vi iväg till svärisarna en sväng. Helena ringde igår och berättade att de är förkylda, om vi inte ville komma med Ville då kanske. Men han är lika förkyld han, så det är ingen fara.

Ville börjar bli så himla rolig... Nu kan man riktigt busa med honom. "Var är Ville?" "Dääär är Ville!" När man lägger en trasa över honom så han försvinner. Den är kul gott folk! =)

Läste igår en artikel om kejsarsnitt. Hur mycket som kan gå fel med det. Visste väl kanske det mesta, men ändå. Fast även fast jag läser sånt så tänker jag att nästa också ska vara med snitt. Har ju snarare nu, efter snittet, blivit "rädd" för att föda vaginalt. Fast rädd är fel ord att använda. Jag är inte rädd, men jag är mycket mindre rädd för snitt, om man säger så då.
Det här var ju liksom bra för mig på ett sätt eftersom det tog bort den enda rädslan jag hade, att brista.
Men ja, det är väl bra om nästa blir vaginalt förstås... eller nåt... Haha. Jag är tudelad. =)

I helgen är det full rulle. Axel som fyller 1 år nästa vecka ska firas. Sofia som fyllde 20 år igår ska firas. Och lilla Lucas ska döpas på söndag. Justja, fredag ska vi göra smörgåstårtor också. Och köpa present till Axel och Sofia. Lucas present är redan fixad för längesen. =)

Nej nu ska vi nog göra lite nytta här. Snutt ska snart äta sin morgonvälling sen blir det en dusch för båda två.

Kommentarer
Postat av: Mamma

Vad är det för sorts trasa du lägger över Ville så han försvinner, en skurtrasa eller trolleritrasa? Ha Ha

2009-02-19 @ 14:34:29
URL: http://[email protected]

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0