Korven

Var på bvc idag för vägning och mätning. Vår lilla korv. Nu väger han 8960 g och är 68 cm lång.

Pratade med sköterskan om det här med hans nattätande. Hon sa det att näringsmässigt behöver han inte maten på natten. Han äter för att han är van och får. Så inatt ska jag försöka vänja honom av vid det. Det gör mig ingenting om han äter en gång på natten, men som det är nu, varannan timme, det är extremt. När de är små små, då är det absolut normalt och så var Ville när han var mini. Men sen blev han ju så duktig och kunde hålla sig 5-7 timmar. Heaven, tyckte jag. Till det blev som nu, varannan timme. Ibland kan det gå 3 timmar. Men det är ändå för ofta.

Dessutom la vi honom tidigare ikväll. Han sov ingenting efter kl.15 idag, så nu vid 18:45 var det dags. Han ligger dock och skriker, så han är så övertrött att han inte vet vad han ska göra. Men man måste ju börja nånstans.

Nej, dags att gå upp och visa mig. =)



1 timme tog det idag, nästan exakt. Iaf till han blev tyst. Sen får vi se hur kvällen ser ut...


Kristian är och tränar idag med, så den här fick jag tampas med själv. Vilket betyder att det får bli hans tur imorrn! Hehe
Nej då, vi hjälps åt när båda är hemma.

Men skulle det nu vara så att han somnat ordentligt så är det faktiskt värt att tampas i en timme. Klockan är ju bara barnet för oss vuxna. Förutom för min mamma och pappa som säkert sover nu. Haha

Kommentarer
Postat av: Denise

Ja, det här med varanann timmes-amning är fan inte roligt! =(

Men de tar väl vad de behöver när de är små. Lille Ville ville fortsätta som förr alltså, hehe.

Charlotta är också en liten korv tycker jag, men mer att älska, hihi ;)

2009-01-16 @ 15:51:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0