Som en liten gris

Idag gick jag och Ville upp kl.05:15. Man skulle kunna tro att han skulle vara den lyckligaste lilla killen i världen just då, eftersom han lagt sig till med att vakna ungefär då och vilja prata/leka. Men, se på fan... Han sov som en gris. Hmpf. Det är klart. När mamma inte kaaan sova vidare, då ska man passa på! ;)

Han var ändå lite trött, men glad. Förutom på det konstiga kortet då. Hehe
För övrigt gick vi upp så tidigt för att följa med mamma till Västerås och spränga sten.
Han var så duktig hela dagen. Bara log, pratade och sov litegrann... Älskade plutt... Det gör det så enkelt att åka nånstans.


Detta gör ju förstås att jag var väldigt trött när vi till slut kom hem hit vid 13-taget, så vid två fick jag sova en stund då Kristian och Ville lekte därnere.
Är ändå väldigt trött. Men ska försöka hålla mig vaken ikväll... Han var så duktig inatt med ätandet så jag hoppas på en likadan natt och då äre lugnt imorrn bitti. =)

Kristian tog med Ville och gick över till Micke (hans bror) nu. Det ska provas med flaska igen. Välling och ersättning packades ned, sen får vi se hur det går. Antagligen åt skogen. Hehe. Tjat-tjat-tjat om att han ska ta flaska, jag vet. Men det börjar kännas som att han väääldigt gärna får ta den snart. Skulle så gärna vilja ha en vuxenkväll. Och jag vill ju att han ska vara van med att sova hos mormor och morfar. Som det är nu så lär han icke komma ihåg hur det var.

Den här gången log han ordentligt, sa Kristian. =)

Snart ploppar en till bebis upp här i kretsen. Dags för Lilian och Patrik att få sin lilla guldklimp strax.
Jag har gissat på 14:e. Gissade egentligen 17:e också, men det fick jag tydligen inte! ;)
Kristian har gissat på 15:e. Time will tell... Det är så spännande när nån ska föda. Är så otroligt intressant att få höra förlossningsberättelser. Alla är ju verkligen unika.
Jag har från början trott på tjej... men jag lutar mer och mer åt kille. Beror dock endast på att de senaste 3 st jag vet har fött, har fått flicka. Spännande!
Nästa gång tror jag vi kommer skippa att kolla könet. Det är ändå lite roligt att få gissa och undra...
Fast när vi väl är där så har vi säkert ångrat oss i den frågan. =)


Älskade fina unge....

Kommentarer
Postat av: pethra

superfin bild den där nedersta!

2009-01-07 @ 21:29:26
Postat av: Mamma

Mormors älskade lilla klimp,det finaste som finns.

2009-01-08 @ 07:43:52
URL: http://[email protected]

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0