Somnar inte bra

Helt plötsligt känns det som att det inte går så bra att natta Ville längre. Det tar inga 15 min längre. Han skriker och skriker. Vi försöker gå in var femte minut, men oftast så är det svårt att vänta så länge. Man vill ju trösta.
Det som gick så "enkelt" i början... suck. Hur ska man få honom att somna själv? Please, do tell me.

Idag var det som sagt sista gången med mammagruppen. Men vi bestämde att träffas nästa onsdag hemma hos en av tjejerna. Det är kul! Att fortsätta träffas...

Men lilla plutt... ligger o gapar däruppe... =(
Man får liksom stänga av i fem min för att orka. Mammahjärtat brister.
Finns det nåt bättre sätt kanske? För att bara vagga till sömns vill inte heller fungera.. då får vi vagga i evighet känns det som..
Aja.. ska upp.



Leo: Jaa, kan ju bara säga att jag vacklade rätt så rejält isåfall... Tog upp honom femtielva ggr. Fan va svårt att inte göra det. Jag som hade bestämt mig för att ikväll INTE göra så.... suck


Nu trooor jag att jag fått honom att somna. Efter 2 amningar och lite ersättning... Kände att jag ville testa ersättning också. Känns som han inte blir mätt på min mjölk längre. Eller, mätt blir han ju... iaf på dagarna. Men eftersom han äter så himla ofta på nätterna numera (och hade det varit en tillväxt-period så borde den ha slutat för ca 2 veckor sedan) så behöver han väl uppenbarligen mer mat på dagarna.

Försökte ge burkmat idag, men det verkar inte som att han är riktigt PÅ den idén än. Han äter, men inte speciellt mycket. Jag är redo att börja delamma på riktigt. Mitt mål har jag nått, att helamma i 6 mån. Det får ju ta den tiden det tar innan riktiga maten äntrar, men vi har ju kört smakisar ett bra tag nu så det känns som det borde funka strax. Aja... Jag bara gnäller...

Det är väl en sån kväll helt enkelt.

Kommentarer
Postat av: Leo

ge inte upp...det kommer alltid bakslag men han fixar det. Han testar er nu så ge er inte, visa att han e säker i sin säng. Det gör ni genom att inte ta upp honom...lovar det funkar.

2009-01-13 @ 20:42:46
URL: http://sweetlikechocolate.blogg.se/
Postat av: Leo

Jo det brukar vara så & jag förstår dig helt. Det gör ju så ont i hjärtat när man hör sin bebis gråta. Men åter igen...ge inte upp. Du måste visa honom att det e ok att han ligger själv i sängen & att det inte e någon fara att han sover själv. Det gör du inte om du tar upp honom...du visar bara honom att det e farligt att ligga där & att han hellre borde vara hos dig. För att korta ditt lidande så tycker jag du kör fullt ut...antingen allt eller inget! Så bestäm dig...annars så löser det sig ändå. Fast då kanske du får vänta ett tag till! Kram

2009-01-14 @ 19:37:34
URL: http://sweetlikechocolate.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0