Lång dag

Idag har dagen varit fullspäckad. Bokstavligt talat.

På förmiddagen, efter frukost och morgonmys bar det av mot min mormor, där det skulle färgas hår. Visade sig att hon inte var hemma, så vi stod och väntade ca 30 min. Färgade då håret, sen bar det av hemåt för att snabbt få i mig nån lunch eftersom det bara var en timme kvar till att möta upp Cicci och Lucas för att gå hem till Ulrika (mammagruppen).
Där fikades det mumsig blåbär/hallonpaj med vaniljsås och pratades allmänt bajs/amning/babyprat. =)
Det är så roligt att vi fortsätter träffas vi i mammagruppen. På måndag ska vi vara här hos oss. Vad ska man ha för fika dådå? Kanske är lat och köper. ;)

Efter vi varit där åkte vi till Lilian och Patrik för att hälsa Elvira välkommen till världen. Lilla söta ljuva flicka! Så lik Lilian att det är sjukt. Man brukar ju inte se på bebisar såhär i början, men på Vira ser man verkligen... Minimama. =)
Där åts det förbaskat god kladdkaka och vispgrädde. Ooops va mycket fika det blev idag då.

Sen bar det av hemåt för att hämta papper som vi sen åkte och lämnade hos Pethra och Martin. Lilla Axel var förstås lika charmig som alltid där han satt i pappas famn och vinkade! Lilla plutt...

Sen ett snabbt stopp utanför Tom där Kristian hämtade ett pingis-racket. Och det råkar ju bara vara så att bakom hans hus ligger Eleonora... Ja, så det blev ju förstås en kebabpizza och en Milanese. Suck. Vi är dåliga. ;)

Nu känner jag mig så trött i huvudet och kroppen att jag skulle vilja lägga mig redan nu för natten. Problemet med det är ju bara att jag isåfall vaknar vid 5 och är pigg. Så den idén slopar vi.

Jag tänkte för mig själv idag när jag sprang omkring och stressade  att jag är värd en kvällscigg idag. Men nu när jag är hemma så lockar den inte lika mycket, så den idén slopar vi också.

Kristian söver Ville däruppe... Jag hör lite gnäll from time to time... Han sov ruskigt sent pga all bilåkning så sent. Det är stört omöjligt att hålla honom vaken i en mörk bil. Så ja, vi får se hur sent han somnar idag...

Imorrn ska vi på utvecklingsbedömning 6 månader. Sen är det fika hos mormor som fyller år. Sen baka inför helgen.
Fredag är det fika på jobbet, sen smörgåstårtor och dukning. Lördag namngivning. Söndag kalas för Teddie som fyller år. Mmm, ska bli skönt när den här veckan är över...


Ser ut som Ville riktigt håller om Elvira... =)


Jaa, jag vet inte vad hon gör. Haha


Lilla Vira...


Våra fina snuttar...


Hihi


Liten flicka...


Jag och Elvira


Pappa Patrik och Elvira


Ville äter mellis. Päron/banan i yoghurt stod på menyn.


Ville hittade direkt en prasselbok som var mycket intressant


Lucas, Melker och Ville


Lilla Lucas...


Melvin och Ville

Kommentarer
Postat av: pethra

sjuuuukt lik lilian alltså. jag vill också gosa lite Vira! vilket gulligt smeknamn förresten. :)

2009-01-28 @ 20:31:59
Postat av: Mamma

Oh vilka härliga bilder med små snuttar

2009-01-29 @ 05:42:36
URL: http://[email protected]

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0