Flaska vs Amma

Lilleman vilar. Det tog en stund för han verkade inte tycka att han var trött, fastän han gnuggade in pasta och kyckling i ögonen hela tiden vid matbordet. ;)

Nu har vi skaffat barnvakt till Alla hjärtans dag. Dags för oss att gå ut och äta en bit och antagligen dricka ett par glas också. =) Ska bli nice. Längesen vi var ute vi två. Vi har ju bara varit här hemma och festat om vi haft barnvakt.

Jag är ju himla nöjd över att han tar flaskan igen, men han visar en del tendenser på att inte vilja amma lika mycket. Det är inte lika mycket krångel som det var häromdagen i 2 dagar, vilket också kan bero på att han var sjuk, men han är inte lika . Han tar gladeligen flaskan liksom.
Det kommer ju med både fördelar och nackdelar. Fördelen är att nu kan Kristian natta med välling, så ammar jag mot morgonkvisten. Nackdelen är mitt ego, som inte förstår varför han skulle rata "det bästa".
Ratar gör han iof inte, han äter ju, men som sagt inte lika .
Men ja, det är ju ändå dags med lite mer annan mat, så vad gnäller jag för egentligen.
Gröt är dock ingen hit hos lilleman, så jag har gett burkmat till lunch i 2 dagar. Det går lite bättre, men inte skitbra.
Han lääär sig. Vi skyndar långsamt. =)


Påväg att nysa...


Nyser...


Undrar vad som hände...


Planen är nog att jag bör äta nån slags lunch. Men vad gör man när allt är fryst och man inte orkar laga?
Jo, då struntar man i det. Eller äter ett äpple.

Kristian sa igår att om jag inte ska ha tjejkväll på lördag så ska vi äta pizza. Tjejkvällen är nu inställd.
Dock inte pga det. Haha.
Känns inge roligt att festa när man inte är på topp iochmed förkylningen. Får bli en annan helg!

Kommentarer
Postat av: pethra

haha jag tror det var pizzan som lockade. ;)

2009-01-22 @ 13:55:43
Postat av: Mamma

Hmm kebab och pizza samma vecka, jag tar väl en gurkbit på lördag.

2009-01-22 @ 18:28:19
URL: http://[email protected]

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0