A-kassan

Vad trött jag blir. När jag gick på mammaledigt så att säga, så meddelade jag förstås det till a-kassan. Inga problem, sa dem, fortsätt bara att stämpla in dig när du börjar arbeta igen. Great!
Men så kommer det brev om att jag ska sända in arbetsgivarintyg för att jag inte gjort det på 6 mån. Nej, det är sant, det har jag inte gjort på ca 1 år. Eftersom jag inte jobbat.
När jag nu meddelade dem om att jag gick på mammaledighet, borde inte det registreras någonstans då? Suck.

Fått 2 såna brev, så nu antar jag att jag måste sätta mig i deras jäkla telefonkö.

Dessutom står det i brevet att de vill ha intyget så att de kan försäkra sig om att jag fått rätt utbetalt sedan 08-02-29! Eeeh. Det här har vi liksom redan fixat. Jag hade fått fel med pengar så jag fick betala tillbaka över 3000 kr. Det betalades i höstas. Vad är problemet? Inte fått några pengar efter det. SUCK.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0