Lek och bus

Blev inge mammagrupp idag heller. Flera som inte kunde, så jag ställde in. Men vi mammor ses ju på lördag iaf. Alla utom en. Hade dock varit roligt att träffas alla idag för då hade Jimmie (pappa till Lucas och min kusin) varit med. Men men, vi får träffas ändå så Ville och Lucas inte glömmer bort varandra. ;)

Så då fick jag ju helt plötsligt en massa tid över för jag hade redan städat. Finns väl iof alltid saker att göra. Rensa... plocka...

Tänkte att Ville skulle sova bara 1 gång idag, får se hur det går. Vi gick upp halv sex och nu kl.10 somnade han sittandes.
Hade tänkt att han skulle vänta till lunch åtminstone, men det orkade han inte. =) Hann iaf få i honom gröt, så nu får han sova så länge han vill.

Var en snabbis till Ikea igår eftermiddag med mamma. Fram o tillbaka på 1½ timme. Vi gick in, tog det vi skulle ha (vilket var mörkläggande rullgardin och en stekpanna), sen gick vi ut. Snabbaste gången på Ikea, lätt!
Då skulle ju alltså den rullgardinen upp igår kväll i Villes rum. Gick ju inge bra.. måste ha skruvar o nå pluggar... Får åka till K-rauta och köpa det när Ville vaknar.
Kristian satte upp ett påslakan över fönstren istället, men det hjälpte tydligen inte för han ville ju som sagt ändå upp kl.05:30.
Hoppashoppashoppas det blir bättre när det inte kommer in ljus alls.
Men ja, jag tror ju att det har att göra med att han sover så mycket på dagen också. Är nog en blandning.

I måndags var vi och badade hos mamma och pappa, som vanligt. Sosso och grabbarna kom också ut. Kul!
Elias badade och badade och badade. Sosso trodde inte alls att han skulle våga sig i stora poolen, men han nästan hoppade i själv. Han och jag plaskade omkring där bra länge. =) Har ju förstås ingen bild av det på min kamera. Bara i mammas kamera.


Elias och Ville leker i lekstugan

  
Elliot

  
Elliot och Ville åker traktor. Elias står och kollar in kaninerna på andra sidan. =)

Sen när Sosso och grabbarna åkte så kom moster med kusiner och kusinbarn för att bada.
Så roligt när alla små bebisar är på samma ställe. =)

  
Full pool! =)

  
Jamie och Ville


Jasmine


Nowalie och mamma Belinda


Jamie med mamma Élaine


Jasmine igen


 
Älsklingsplutt...


Klipper gräset här hemma


Morfar sprutar luft ur pumpen och det gillade Ville. Hehe

Nu hör det till ovanligheterna att jag måste gå in till Ville på natten. NÅNgång nång natt sådär. Hur jäkla skönt som helst.
Inatt sov han 19-05:30. Vaknade bara till när Kristian borrade i hans rum (rullgardins-försök) vid halv åtta. Hehe. Det får man ändå vara nöjd med. =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0