Lekdag

I förrgår var vi hos Micke o Sosso i deras nya hus. Mycket att göra där, men ska de bo där resten av livet så hinner dem. =) Det är ju så med hus, finns alltid nåt att göra.
Kristian och Micke högg ned lite träd och donade, medan jag och Sosso lekte med barnen. Sedan åkte vi iväg och köpte en flaska vin som det delades på på kvällen.
Ville sov i sin vagn. Perfekt att kunna göra sådär när man är hos folk. Han somnar i vagnen för natten, sedan rullar vi bara hemåt och lägger över honom i sängen. Det gör att man inte blir så bunden till att vara hemma tills han ska sova och så. Självklart är det absolut enklast och skönast om man hinner komma hem till han ska sova. Men möjligheten finns ju alltid, att kunna vara borta hos folk fastän han ska sova.


Upptagna killar

  
Ville och Elliot leker tillsammans. Ville blev helt tagen av Elliot. Följde efter honom hela tiden. =)


Påväg in i lekrummet.


Klart kusinen ska ha banan! Här bjussas det. ;) Elias i bakgrunden bjussade tydligen på saft sen också, mindre bra. Måste hålla koll så de inte vill bjussa på godis och grejer. Hehe


Ville med farbror Micke


Ser längtansfull ut när kusinerna hoppar i sängen.... Om man ändå vore ett par år äldre säg... ;)

     
Elias, Elliot och Ville. Kusinerna. (Är det bara jag som tycker Ville är lik Jamie på den här bilden? Nånting med munnen tror jag. Eller ögonen. Hm. Ja, på nåt sätt tänkte jag på Jamie när jag såg den här bilden.)


På onsdag om 2 veckor ska Elias sova över här. Vi ska prova iaf. Jag tror fan det kan gå bra alltså... Bara man ser till att aktivera honom och försöka ta honom på rätt sätt så. Han har aldrig sovit borta och är snart 4 år. Dags att börja nu!
Det enda som egentligen kan bli ett problem, det är ju läggningen. När inte mamma ligger bredvid liksom... Men ja, vi får se. De bor ju bara några min bort annars. Sa det att det kanske inte funkar de 4 första gångerna, men den 5e kanske det funkar skitbra. Då har det ändå varit värt det. Men ja... som sagt... jag tippar på att första gången funkar! Man måste tänka positivt. =)
Mitt mål är i slutändan att kunna ha både Elias och Elliot sova över, så deras päron får lite ensam-tid.
Och det kan ju vara roligt för dem när de blir större också... att alla 3 kusinerna sover tillsammans. =)


Kommentarer
Postat av: Denise

När de är på väg in i lekrummet, ser Ville ut som: Det här min vän, allt är mitt, men du kan också få leka med det, det är OK, gå in du bara!

2009-07-21 @ 10:48:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0