Ute-dag

Idag skulle jag, Lilian och Annie åka till Gröna Lund. Åååh det hade varit roligt det... Dock kände jag tidigt imorse att halsen inte pallade med att följa med ut o härja i regnet. Men sen kände jag att kanske efter några koppar te så klarar jag det nog ändå.
Men, vi bestämde till slut att vädret får styra den här gången... Och det kändes inte värt.
Får se om vi hinner dit nåt innan sommaren är slut. Tror det kan bli svårt. =/

Istället blev det att Ville hamnade hos mormor för några timmar, medan vi skulle dona lite här hemma. Det blev att Kristian donade ute och jag låg inne och läste en bok och somnade. Haha. Nåja, vid lunchtid hämtade vi Ville igen och åkte till Tunapark för lite shopping. Jag har nu fått veta vilken bh-storlek jag egentligen har. Hade _aldrig_ ens tänkt på att _någonsin_ testa den storleken. Hehe. Men den sitter nu som ett smäck! Tack Emelie, för hjälpen! ;)

Vidare hem... där det blev käk och sedan leka ute för hela slanten. Invigde den nybyggda lekparken här utanför oss. Ville var dock nöjd efter 10 min, så då gick vi hem igen de 10 metrarna. Ville hamnade under vinbärsbusken, jag plockade hallon åt honom och Kristian donade, igen. Han är duktig han, min karl. ;)

  
Plockar och äter röda vinbär. Älskade lilla plutt. Han verkligen älskar allt vad frukt och bär heter. Det är så roligt!


Tröttnat och ska nu härja iväg på nya äventyr...


Lilla bär-pojken.

  
Ska hjälpa pappa att gräva... men den är rätt tung den där spaden.. ;)

Medan Kristian var i Finland förra veckan så hjälpte min pappa mig att ta bort vår svartvinbärs-buske. Den stod så långt in på gräsmattan att den bara kändes i vägen. Nu blir det så fint så när den är borta!
Min mamma, hon gjorde rent under vår trall. Det var jag som skulle göra det, men efter att ha lyft på första brädbiten och insett att Mr.BIG-SCARY-SPIDER bodde där, så fick hon ta över. Jag tror att det blev en ca 8 st som fick sätta livet till innan dagen var slut. FYFAN va stora, svarta, snabba och äckliga de var! Hur som, så blev det jättefint ute på trallen! Var så jäkla mycket spindelnät och äckligt därunder. Hu! Längtar till nästa sommar när vi ska bygga upp uteplatsen. Slipper man vara rädd för att gå barfota där.

Igår var vi hos Micke o Sosso. Ville tycker om att strosa omkring där och det är jätteroligt att se kusinerna ha roligt tillsammans. =) Vi tog en tur till Slagsta-glass också. Förstås. ;)


Klipper gräset hos Micke o Sosso.


Borstar tänderna. Imorse.


Han gillar att ha nappen upp o ner han.

För Ville avslutades dagen med ett bad innan sänggående. Vi har även börjat med att först ge välling, sen borsta tänderna. Innan har han ätit välling i sängen. Men nu iochmed de små tansingarna så var det dags att vända på steken. Det funkar jättebra att söva honom ändå, så det är skönt.


Badar med sina nya badleksaker han fick av syssling Lucas med familj när han fyllde år. Giraffen blev snabbt en favorit! Den skrattade han t o m högt åt. Hehe

Fan va snabbt semestern flyger förbi... Bara en vecka kvar snart... Kryssning på lördag, sen på tisdag blir det en tripp till Skövde för att hälsa på Sandra med familj. Ska bli trevligt. Få se hur de bor och så. =)
Sen äre 1-års kalas för lilla Lucas, sen är semestern slut. Typ. Hehe.

Nu är Kristian och spelar innebandy med min lillebror. Jag ska snart prata med Pethra, sen blir det sängen och läsa bok! Läser Inte utan min dotter. För andra gången. Sett filmen hur många ggr som helst, men boken är SÅ mycket bättre.




Kommentarer
Postat av: Denise

Det där med BH är en vetenskap. Testade också en helt ny storlek och blev lite förvånad, men enligt expertis så var det rätt. Kan kanske har ändrats med amningen iofs. Nu har jag alltså EN BH i rätt storlek, kommer inte bli billigt att uppgradera =(

2009-07-29 @ 09:01:38
Postat av: emelie

hoppas du är nöjd med bh:n! Inga fler felaktiga storlekar nu! :)

2009-08-01 @ 23:42:09
URL: http://eca.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0