Knä-ont

Fan jag har fått ont i knäna. Utsidan av knät, en bit uppåt och en bit nedåt. Belastningsskada?
Kanske inte så bra att springa på asfalt? Blir ju både asfalt och grus. Kanske har dåliga skor också... Skit.
Smörjde in med voltaren igår kväll och nu imorse, men det värker fortf.

Kristian tycker jag ska hoppa över att springa idag, att det då kan bli värre...
Frågan är om det inte skulle vara bättre för mig att springa i skogen?
Kanske inte just idag, men nästa gång, på måndag.
Och kanske satsa på ett par bra skor, om jag nu ska fortsätta jogga som träning... Hm.

Var är solen?! Kom tillbaka!


Kommentarer
Postat av: Denise

Typiskt löparknä. Jag bara säga TA DET LUGNT, annars kommer du få problem. Jag fick avstå från träning i en månad för att jag inte lyssnade på kroppen =( Så- avstå från löpningen i minst en vecka. En bra stretch är när man sträcker ut skinkorna, håll hårt i benet (sittande position) och känn att det sträcker på utsidan av knät också. Och så skor, jag gick till löplabbet och fick min springstil utvärderad och hur man sätter ner fötter osv. Skorna gick på 1500, men FAN va bra det är och supersköna. Skor är underskattat av oss amatörlöpare!

2009-06-03 @ 10:39:19
Postat av: Nikolina

Håller med föregående talare och sen är det bättre att springa i skogen än asfalt :) Du är duktig som är ute och springer iaf :)

2009-06-03 @ 17:03:08
URL: http://sunshine38.blogg.se/
Postat av: Denise

man blir så frustrerad när man väl kommit igång och vill träna, men så blir det bakslag =(

2009-06-03 @ 22:46:12
Postat av: Carola

Ja du, ta det lugnt! Jag har ju varit till läkare och äter smärtstillande och tabletter mot inflammation.. har ju haft jäääätteont i knät o benet, ända från ryggen och ner och mitt knä såg ut som en ballong :( inte kul

2009-06-04 @ 13:17:06
Postat av: Rick

Simma och cykla är ett bra komplement till löpning, snällare mot knäna. Min blogg e igång igen btw :)

2009-06-04 @ 13:49:17
URL: http://creedence.blogg.se/
Postat av: Lilian

du har så rätt så.. men vi hittade inget att göra innan man kom ner till stan.. våra favoriter att festa med var ju lite uppbudna ;)

2009-06-06 @ 17:00:53
URL: http://lillzan.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0