Mammahjärtat

Det blev inte riktigt som planerat igår.  Lilla snutt blev så ledsen hos farmor och farfar så de fick komma ut med honom. Han hade bara skrikit och letat efter oss. Mammahjärtat brister. Älsklingsunge...

Han var med typ en halvtimme på festen (som snarare såg ut så att alla satt runt bordet och tittade på honom. hehe), sen efter en flaska välling somnade han gott i mamma o pappas säng. Där sov han sig igenom hela festen. Mamma hade bara druckit 1 cider och drack inget mer så hon sov med honom sen.
 Vi kunde alltså ta oss ett par glas ändå. Insisterade på att mamma skulle dricka och vi skita i det, för vi hade också bara druckit 1 glas vin typ. Men men, hon vägrade, så då kunde lika gärna vi dricka ett par glas till. ;) Så lite Singstar blev det allt.
Jag och Nikolina stod där och skränade några låtar innan vi gav upp och alla började spela TP istället. Forsbergarna (jag, mamma, pappa, Tom, Donny och Daniel) mot resten (Kristian, Rick, Nikolina, Emmy och Johan). Åkte hem runt halv ett inatt och idag har jag haft rätt ont i kroppen. Blåmärke på låret... hello? Så mycket drack jag inte att jag borde ha mått såhär liksom. Var mest trött dock.

Vet inte om han kommit in i den där separationsångst-fasen eller vad det var med Ville. Det gick hur som helst bra med hans mormor, men det är faktiskt inte alls konstigt att det är så. Han har träffat henne så himla mycket. Det har ju blivit så naturligt, eftersom det är jag som är hemma med honom.
Vi får helt enkelt se till att han börjar träffa farmor o farfar mer än vad han gjort.

Tyvärr tror jag att det är kört att ha honom sovandes hos Gittan och Kim, som var tanken den 4e april (släktfesten), om hon kunde. Det var inte säkert än, men det var i planeringsstadiet.
Nåja, det ordnar sig det här. När han blir lite större och träffat farmor och farfar mycket mer, så kan han säkert sova där.

I mammahjärtat så känns det ju fantastiskt ändå att han saknar oss när vi inte är med. =)

     




I övrigt vill jag ge mig själv och Kristian en eloge för att vi var duktiga igår och idag, med maten, trots att vi drack.
Fuskade inte med mat/snacks nånting. Bravo. 14 dagar och 2½ kg var. Bara att köra på.

Kommentarer
Postat av: pethra

Va ni är duktiga med maten. :)

2009-03-22 @ 22:19:11
Postat av: Mamma

Tänk att dan börjar så bra när man går in här och ser en leende Ville, mormors lilla gull

2009-03-23 @ 08:05:12
URL: http://[email protected]

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0