Ond värld

En liten stund för mig själv. Ville sover. Har sovit i typ 40 min så antingen vaknar han om 20 min eller 50 min. Man kan ju hoppas 50 min, så han är riktigt pigg när hans småkompisar kommer. =)

Ska baka bröd idag tänkte jag. Tänkte nämligen föreslå för mammagruppen att vi börjar skippa fika-bröd och sånt.
Pretty soon kommer våra barn vilja smaka av det vi stoppar i munnen och det känns bättre om man faktiskt kan ge dem en smörgås då. Sen är det ju förstås bättre för en själv också. Vi ska ju som sagt börja springa, med start ikväll. Hu.

Stopp i avloppet, hur roligt låter det på en skala?
Tvättade igår kväll. Helt plötsligt var tvättstugan påväg att bli en liten sjö.
Och toan härnere är ingen idé att använda heller, det bara bubblar i handfatet när man spolar.
Får se idag om man kan lyckas få nå hjälp med det. Vet inte riktigt vad man gör åt det så.

Fick ett break-down här igår kväll. Lilian och jag pratade på msn om pedofiler osv. Hon hade sett nåt program...
Usch, bara började storgråta när jag funderade vidare på vad för människor det finns i världen som gör barn illa.
Jag kan inte tänka på sånt där för länge, jag blir helt tokig i huvudet och vill gå bärsäkrargång på alla äckliga människor.

Det slutade med att jag bar över Ville till vår säng när vi skulle sova, för att jag kände att jag ville ligga nära och beskydda honom från den onda världen.
Dock slog det bakslag. Halv två bar jag tillbaka honom. Varken han eller jag sov gott. Väckte varandra hela tiden.
Det fortsatte tyvärr i hans egen säng också. Först somnade han gott, men sen vaknade han en hel del resten av natten.
Så idag är man lite mör kan jag säga... Borde kanske ha passat på att sova nu när han sover, men jag behövde göra lite här också. Städat tvättstugan t ex.

Fått papper om att vi står i kö nu till de förskolor vi önskat. Hoppashoppashoppas.

Kommentarer
Postat av: pethra

Ja usch. Man har blivit ruskigt känslig för sånt där sen de små kom. Vill icke tänka på sånt skit..



Jag håller också tummarna för er förskoleplats! :)

2009-05-13 @ 09:37:08
URL: http://nanoliten.blogg.se/
Postat av: Mamma

Ville känner när du är orolig och ängslig och tänker på sånt där då blir han också det. Det är precis som med djur, dom känner av energier i sin närhet.

2009-05-13 @ 13:48:10
URL: http://[email protected]

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0