Långhelg

Hade det jättebra i London, men orkar inte lägga in bilder därifrån nu... =)

Lägger in bilder på Ville istället. Hehe

     
Villes minspel

Idag var vi på Bvc. Det var omtest för Boel då han inte "hörde" förra gången med det dova ljudet på vänster öra.
Nu var det dock inga problem, så förra gången berodde snarare på att han sket i det ljudet. Hehe
Han väger nu 10840 gram och är 73,5 cm lång. Snutt... Följer sin egen kurva så bra så.

Sen var vi ute och gick över en timme med Lilian o Viran. Det gäller bara att komma ut så är det skönt att gå. Bra när man måste ut, som till bvc t ex. Det är ju himmelens tråkigt att gå själv, så det gäller att få med sig nån, annars blir man tråkig o tar bilen iväg nånstans istället.

Var barnvakt en stund åt Vira också. En timme tror jag det blev... Så då togs ju kort också förstås. =)

  

Kände att det är svårt att komma ihåg hur man roade Ville när han var sådär liten. Har ju liksom inga leksaker direkt som gäller. Så att sjunga och allmänt gosa, det är väl sånt man gjorde. Hehe

  
De klappade lite på varandra... =)

 
Ville satte sig på hans leksak så han blev inkilad mellan pinnarna... Och då blev han förstås förtvivlad när han inte lyckades ta sig därifrån.

Fan det blir verkligen bara roligare och roligare att vara med Ville. Dag för dag. Det händer så jäkla mycket nu, man vill inte missa en sekund. Förresten blev han väldigt glad igår morse när jag kom in när han vaknade på morgonen. Han satt och skrattade nervöst/hysteriskt. Haha. Min lilla kärlek...
Hade nog trott att det skulle kännas jobbigare att vara där i London utan lilla bebis. Men ja, jag är ju van vid att ha honom borta 1 dygn, så 2 dygn gjorde ingen jättestor skillnad, även om jag förstås saknade honom. Det är verkligen som det heter, Borta bra men hemma bäst. Vi hade roligt, men det var skönt att komma hem till mina pojkar igen...

Och nu är det verkligen mer regel än undantag att han sover igenom nätterna. Han kan vakna ett par ggr på kvällen för nappen, innan vi själva lagt oss, men när vi lagt oss och somnat så sover han oftast till 6-taget. Vaknar han innan halv sju så bär jag in honom till oss så sover han vidare där. Som imorse, då vaknade han halv sex, jag bar in honom och vi sov till kl.07. Mycket bra.

Kristian sa precis en bra sak. Ska ta och skriva ut alla sidor jag skrivit i bloggen. Det mesta handlar ju om Ville, så det är roligt att spara. Måste bara koppla in vår skrivare och köpa papper. Och när den tummen tas ur, det vet man aldrig.

I helgen är det målning av hus och tjejfest som står på agendan. Kristian är ledig nu ons-sön, så vi ska se om vi kan ta oss till Parken Zoo nån av dagarna också.

Hade ju tänkt att tatuera in Villes namn på handleden. Dock verkar det som att varenda människa gör det nu, så jag tror att jag ska tänka om. Nacken kanske...  Då syns det bara om jag har uppsatt... Ja vi får se.


Måste bara lägga in en rolig bild som ser värre ut än den är, för Ville grinar redan illa så det beror inte på mormor händer. Hehe


Hihi... det är att ta i lite hårt va!? ;) Nej då... Som sagt, han gjorde redan sådär med munnen...


Visar sina små gaddar

 
Skakar på huvudet


Älskad...

Kommentarer
Postat av: Mamma

Oh herregud va söt han är mormors lilla kille, ja Vira är också söt förstås

2009-05-19 @ 20:19:52
URL: http://[email protected]
Postat av: Lilian

va fina bilder du tar. :)

2009-05-19 @ 21:18:39
URL: http://lillzan.blogspot.com
Postat av: Nikolina

Sååå söööt :)

2009-05-20 @ 11:28:19
Postat av: Denise

Nu börjar det verkligen synas på Elvira att hon har rött hår =)

Antar att du skrattade gott när han kilat in sig? Va knäpp man är som står och asgarvar när ungarna eg är ledsna. Ibland är det situationen, ibland är det deras min som är rolig, höhö.

2009-05-20 @ 12:03:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0