Ikea och stan

Idag har dagen spenderats mestadels med att shoppa, faktiskt. Inte ofta det händer.
Började med att vi åkte till Ikea. Jag, Lilian och våra småkluttar. Där var vi riktigt effektiva och 2 timmar senare satt vi i bilen påväg mot Etuna igen.
Gick på stan när vi kom hem. Fixade, med hjälp av Pethra, det jag skulle fixa till Elviras namngivning.
Och nu ikväll när jag skulle kirra det "sista", så insåg jag när jag läste igenom vad jag skrivit förut, att jag faktiskt var nöjd med det, så det behövdes inge större finlir på den sidan. =)
Sista kvarten på stan och heeeela vägen till Torshälla och sen heeeela vägen hem, hade jag en skrikandes huligan i baksätet. Haha. Han var så missnöjd.
Men så fort vi kom hem och han fick leka med sina saker så var han nöjd igen.
Han tyckte nog inte att dagen var så rolig. Sitta i vagn eller bilstol "hela" jäkla dan... Hur kul är det...

När sedan Kristian slutat jobba så for vi iväg till Tunapark, där jag köpte 3 par sommarskor. Välbehövligt alla tre faktiskt.

Ikväll badade jag Ville och han fick själv blötlägga den lilla handduk han fick av sin mormor idag. Såndär som från början är ett litet paket, men när man blötlägger den så blir det en handduk. Och så skulle vi leka med nya badankan som mormor gav honom, sån som man snurrar upp så den simmar omkring. Det var icke populärt. Han gillar inte alls när saker o ting surrar eller låter för högt. Dammsugaren fick han igång häromdagen och han blev sååå rädd. Vi försöker att busa och leka då så han inte ska bli rädd, men det hjälper bara ett par sekunder. Nåja, det går väl över.
Det gick bra att leka med badankan ändå, när jag inte drog upp den. =)

Sprang igår. Andra gången. Blev inget förra veckan för folk var bortresta eller sjuka... Jag vet inte hur jag ska tolka det faktum att jag inte har träningsvärk idag? Jag tog ju ut mig, det vet jag, för jag tog bara 2 pauser på hela sträckan. Förra gången var det typ 5 pauser. Mitt mål är att kunna springa med Cicci o Ulrika, HELA sträckan. Om ett par veckor kanske. ;) Har för mig att det är 3 km, tyckte jag Cicci sa. O det är mycket för mig.

  
Kristian uppe på höjd och målar

  
Ville o hans mormor håller igång ruljansen inne medan vi målar


Tycker om att sitta i gåvagnen. =)


I sina nya regnkläder med gummistövlar. =)


Den här minen är vanlig nuförtiden. Han pratar. ;)


Skakar galler. ;)

  
Vår badpojke. Grejen på huvudet ville han ha på sig. Den ska förhindra vatten i ögonen när vi duschar. Värdelös för det ändamålet.

 
Huliganen tänder lampan när det ska sovas!


Här hade han fått syn på flaskan med vällingen, som inte fort nog kom in i munnen. Hehe

Kommentarer
Postat av: Mamma

Mormors lilla gullunge

2009-05-27 @ 06:38:21
URL: http://[email protected]
Postat av: Denise

www.jogg.se ;)

2009-06-01 @ 09:12:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0