Bestämt oss om sprutan

Vi har bestämt oss för att ta sprutan. Inte för vår egen skull, eller ens Villes skulle.
Är inte ett dugg orolig för oss som inte ligger i riskgruppen. För andras skull.

Det finns människor som inte får ta sprutan, men som aldrig skulle klara livet om denne fick svininfluensan. Och det finns människor som får ta sprutan, men som ändå antagligen inte skulle klara livet om denne fick svininfluensan. Vilket är en mycket större och omfattande influensa än den vinterinfluensan som kommer varje år. Man ska inte jämföra.

Dessutom köper jag inte det med att man inte tar den för att man själv blir "sjuk". Att få något som liknar en influensa i några dagar, men helt klart överleva, är bra mycket bättre än att smitta någon annan, som inte klarar sig.

Nå dåså, nu har jag varit moralkärring nog. Alla får tycka som de vill och detta är min åsikt efter mycket om och men. När det allra först pratades om sprutan var det ingen tvekan i mig. Den skulle jag ta. Men allteftersom tiden gick och man fick höra en hel del om hur pass uppförstorat det är, så började man tveka.
Och jag håller med om att det är uppförstorat, för oss friska människor. För er stackare i riskgrupperna, är det inte uppförstorat. När jag fick veta att 2 av mina syskon faktiskt tillhör riskgruppen, fanns det ingen tvekan längre.



Fortfarande hosta. Tryck över vänster öga. Dock ingen feber. Men inatt måste jag ha haft, frös och svettades om vartannat.

Kommentarer
Postat av: Lilian

jag har aldrig tvekat trots spruträdsla.. den där sprutan ska jag ta.. när man nu får ta det. kommer nog dock muttra om jag får stå i kö.. "stå i kö för att få ta en spruta" hehe :)

2009-11-05 @ 08:57:35
URL: http://lillzan.blogspot.com
Postat av: Jag själv

Ja jag är inte precis galen i sprutor heller. Tror jag ingen är. ;)



Dock inte därför jag tvekat, för det spelar öht ingen som helst roll i den här situationen. Varför jag tvekat är för att man helt enkelt inte vet vad det egentligen kan ge för biverkningar både nu och senare. Vaccinet känns absolut inte säkert och om jag kunde skydda andra på något annat sätt så skulle jag skippa sprutan.

2009-11-05 @ 10:11:56
Postat av: Margot

Det är riktigt, kan man undvika att bli sjuk och att smitta andra så tycker jag att det är självklart med sprutan men vi får väl inte ta den förrän om tre veckor ca, det är stängt nu.

2009-11-05 @ 14:26:17
URL: http://margoth.blogg.se/
Postat av: pethra

Word!

2009-11-05 @ 19:08:02
URL: http://nanoliten.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0