Bra period nu

Ville sover så jag passade på att äta lunch i lugn och ro, tittandes på DH.
Skulle ha städat medan han sover, men det lockade plötsligt inte.
Nåja, jag hinner ändå. Han lär sova ett tag nu.

Inatt var han vaken typ 1½ timme vid halv tre. Vanu?
Som tur var så kom jag in i såndär stund när man ändå inte skulle kunna somna om, så när jag
blev svintrött så somnade han också. Sov till 08. Drog oss till 08:30.

Ikväll är det springa igen som gäller! Kan inte säga nog hur skönt det är att vi kommit igång igen.
Fasiken va mycket bättre man mår av att röra på sig. Och äta bra.
Vägde mig imorse och första veckan utan skit har gett resultat. Nuså. Nu kör vi vidare. Visst, P?

Tjejkvällen i lördags var skoj! Som vanligt. Tog det lugnt med mitt rödvin. Hann bli typ 3 glas innan vi åkte in till
stan och tog bussen hem. Cyklade hem från Lilian och det var kallt kan jag säga!
Väl hemma hamnade jag i såndär stund, då man inte kan sova. Men vad gjorde det när jag fick sova till kl.11
utan större störningar. Kristian och Ville låg nämligen och sov på soffan från 09-11. Toppen. =)

Sen var det 1-års kalas igår. Jamie, som fyller 1 idag, firades. Alla småttingar sprang omkring och
snubblade, ramlade, grät, busade, skrattade, åt en jääääkla massa majskrokar/frukt och hade det allmänt bra.
Det är så häftigt att se hur deras små personligheter utvecklas. Hur jäkla arga de kan bli SÅ snabbt.
Inte lätt när man inte kan prata. =)

Jag försöker komma på grejer Ville lärt sig... men det är så svårt att komma på precis när man vill skriva ned dem. Han målar mer och mer nu. Inte lång stund, men han målar en teckning varje gång han "ska" iaf.
Annars är det kanske mest allmän finputsning av saker han redan kan. Mitt lilla troll.
Ibland lyser det i ögonen på honom, av bus. Fantastiskt att se.
Mamma älskar dig Ville!

På fredag ska jag och Anna kanske till Hanna, för att rida tottohäst! Ojojoj va längesen det var.
Men herregud va roligt det skulle vara. Hoppas det blir av. Om du mamma kan ha Ville då? Förstås.
Kristian är inte ledig då kom jag på. Aja, ordnar sig. Annars blir det en annan gång helt enkelt.

Fan alltså, när man är inne i en bra period med ätandet och tränandet, då tror man att de dåliga perioderna
är ett minne blott. Och man tror det verkligen. Varje gång. Jag vill inte hamna i en sån dålig period igen.
Hur ska man göra för att undgå det? Hur ska jag göra för att visste kunna äta chips en kväll, men inte
kvällen efter? Och kanske inte chips-choklad-godis-glass-cola på samma kväll. Suck. Destruktivt beteende.
Jag önskar jag var såndär som inte var så mycket för gottgott. Sån som bara gillar popcorn på sin höjd.
Och kanske lite mörk choklad.
Tyvärr är jag inte sån. Mjökchoklad är skitgott. Chips och dipp är det bästa som finns och finns det en
godis-skål på bordet är det mycket svårt att sluta äta.
Aja, man får njuta så länge man är i den bra perioden helt enkelt. Jag njuter.

Blir sämre och sämre på att ta kort märker jag. Skärpning.

Bjuder på små sommar-fötter istället.


Kommentarer
Postat av: Mamma

Självklart kan Ville vara hos mig, jag är ledig

2009-10-12 @ 15:07:14
URL: http://[email protected]

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0