En lång sovstund.

Lilleman bara sover och sover. Han somnade kl.11:10 och nu är kl.13:00 och han sover fortfarande.
Fastän han sov länge imorse. Vaknade kl.07:20 och så låg vi och drog oss till kl.07:50.
Han var SÅ gosig inatt. Har aldrig varit med om maken till gosig unge...
Han brukar vara gosig, men såhär gosig har han inte varit på länge. Han verkligen låg och höll om mig hela tiden och om han vände sig så visade han att jag skulle hålla om honom nära nära. Han flyttade sig hela tiden så hans ansikter låg precis nästan på mitt. Ja, det var hur jäkla mysigt som helst. Extra gosig inatt helt enkelt.

Han sov ju i egen säng till 4-taget, så från då så sov han hos oss. Först vaknade han vid 03 för nappen. Eller, ja jag vet inte om det var så mycket nappen. Jag kom in och då skrattade han till och blev glad. La in nappen och smekte kinden ett par min, sen sov han till 4 då han som sagt hamnade hos oss.

Vet exakt varför han vaknat nu några nätter. Det är ju inge jobbigt eller så, för antingen somnar han om när man kommer in, eller så somnar han om hos oss. Men iaf, så är det för att nattlampan gett med sig.
Vi måste köpa antingen ny eller ny lampa eller vare är. Inte tittat så noga. Nattlampan från babywatchern ger inget direkt sken sådär, så jag tror inte han ens ser det ljuset eftersom spjälsängsskyddet är för.
Ska ta tag i den biten!

Idag och en månad framåt (minst) ska Pethra och jag säga nej till godis/chips/fikabröd/läsk/skräpmat och allmänt onyttigt snacks. Nu är det bara 1 månad, så då borde det faktiskt funka. Ska bli spännande att se om det händer nåt. Borde säga nej til alkohol också, efter den massiva mängd som intogs i fredags. Hmpf. Men på lördag är det tjejkväll hos Anna. Ska dock inte ut och kommer att ta det rätt lugnt, för dagen efter ska vi på 1-års kalas.

Nu har jag funderat och funderat på det här med pluggandet. Jag söker nog helt enkelt "allt" jag kan söka.
Så får vi se vad det blir av mig.
Ska sparka ändan ur vagnen och ta mig till jobbet också, så chefen får höra mina planer. Jag kan ju dock inte tänka mig att hon blir förvånad. Kan man inte erbjuda någon mer än 16 h/veckan efter 5-6 år, så förstår man nog att den människan till slut söker sig vidare.
Hoppas ju förstås på att jag får fortsätta jobba som extra där! Och i sommar o så...
Om man ens kommer in nånvart. Suck.

Förresten var det jätteroligt i fredags! Ute med Lilian x 2. Vin, mat, vimmel-kort, dans och nostalgi-prat. Härligt.



Det hör liksom till. =)



De bästa.

Kommentarer
Postat av: pethra

Va fin du var i röda (?) läppar! :)

2009-10-05 @ 15:13:26
URL: http://nanoliten.blogg.se/
Postat av: Anonym

Taaack. Kände för lite färg. Hittade ett gammalt test-läppstift i skåpet. Haha ;)

2009-10-05 @ 15:19:35
Postat av: Denise

Inta fan ska du nöja dig med en plats som bara ger dig 16h/v. Klart du ska plugga vidare! Okej- det är inte kul med ett lån som måste betalas tillbaka. Men är det inte värt att betala ett par extra kronor sen i månaden och göra det du verkligen vill? Har ni det bra ekonomiskt så kan Kristian betala och så tar du bara bidraget ;)

Satsa på högskoleprovet så går det finemang att komma in. Du är inte dum du, du klarar det galant! =)

2009-10-05 @ 22:07:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0