Världens finaste julgranskula

Börjar jag bli nervös inför högskoleprovet? Svar: Ja, lite. Igår, efter att ha räknat ut mitt medelvärde, så insåg jag att provet ändå är ganska viktigt för min antagning. Suck.
Ikväll när Ville har somnat blir det att sätta sig och plugga på gamla prov.


Ville har fått världens finaste julgranskula av sin mormor. Han ska få en varje år så att han till slut har alla 12. Så när han är 12 år har han alla. =) De är sååå fina. Tänkte redan förra året att jag skulle ha köpt dem, men de är dyra, så det blev förstås aldrig av.

  

Om vi vågar sätta den i granen i år får vi se. Kanske måste vänta till han är så pass stor att han inte rör granen. Fast vad vet jag, han kanske inte ens rör den i år heller.

Skulle vilja ha hela servisen och allt som hör till. När jag en dag har ett riktigt jobb där lönen är som den borde, då ska jag börja prenumerera på servisen och glasen och allt. Så jäkla fina.

Mamma har hela servisen, allt utom besticken. Sen finns det förstås en massa runt om som hon inte har (ännu). Fruktskålen har hon köpt till den här julen, men det finns maaassor med annat. Tål att sägas igen, SÅ fina saker.

Igår var Lilian o Vira här några timmar. Lek, middagslur, lunch och lekparken hann vi med innan de begav sig hemåt.


Kryper om varandra. Hehe



Rostad macka med smör och ost, det är grejer det.
Han fick äta frukost i soffan igår. Lånade ut sin stol till gröt-ätande Vira istället. =)


Nej nu är det dags för macka. Sen senare ska vi iväg till mamma för Ville ska stanna där idag på eftermiddagen medan Kristian och jag åker och hälsar på nykläckta lilla Alice + föräldrar. Jättemysigt! =)

Kommentarer
Postat av: Zandra

Hej! Var hittar man den fina julgranskulan? Rolig idè med en för varje jul! Hoppas allt är bra med er. När börjar Ville på dagis?

2009-10-25 @ 11:57:32
URL: http://almsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0