Playdates

Idag har det varit playdate här hemma. Axel o Vira kom på besök med sina mammor.
Det käkades lunch och lektes för fulla muggar. Kul! Och så firade de mig också. Jag fick presentkort på Twilfit. Me likie! =)

Igår var det playdate i lekparken med Lucas, Cicci, Christian, Jasmine och Carola. Mammagruppen blev inställd med vi bestämde oss för att träffas ändå.
Idag skulle vi vara ute också egentligen, men det hällde ju ned när de kom! Sen skulle ungarna sova middag och hej o hå. Nåja, imorgon är en ny dag.

Igår kväll somnade Ville 18:20. Vi fick t o m kämpa för att hålla honom vaken till dess. Blev bara en gång på förmiddagen han sov, så han var helt slut.
Det gick bra ändå. Han vaknade vid 03:30, men då bar jag in honom till oss så somnade han om efter en stund.
Vi sov till kvart i åtta. Tack, Ville. =)

Imorrn ska jag hämta mina betyg från Eskil och komvux! De ska skickas in och sen ska jag söka utbildningar. Det är nervöst. Vad är det som väntar mig? Kommer jag överhuvudtaget komma in på nåt program?
Man får ju veta så jäkla sent. December...
Fast först är det högskoleprovet. O det har man ju hört är lätt. (himlar med ögonen nu) Men men, man får ju gissa utan att poäng dras av, så man kan ju hoppas på tur! Mina betyg är ju nämligen inte de allra bästa, så jag behöver nog lite poäng från provet dessvärre.

I helgen ska Kristian jobba söndagen... Tråkigt tråkigt. Då känns det som att det inte blir nån riktig helg. Han måste ju gå o lägga sig i vanlig tid på lördagen osv. Aja, extrapengar är välkommet.
Jag ska försöka att inte äta järnet i helgen.
Tyvärr kanske det blir så att jag inte kan springa nästa vecka heller... =(
Kristian ska förmodligen jobba kväll må-ons. Fast det är klart, kanske kan springa torsdag eller nå sånt istället.

Idag hade Erika varit på viktuppskattning för bebisen. De tror den väger ca 2600 g nu och när han eller hon kommer så skulle den förmodligen väga runt 3500 g. Spännande! Snart så..


Vira är mycket glad. Hon tror att Ville kommit fram för att leka.


Här börjar Vira misstänka att han har andra planer...


Och här besannas misstankarna. Ville var bara ute efter sand-leksaken. Attans!


Man tycker så synd om Vira när stora pojkarna bara tar hennes grejer eller sticker och leker någon annanstans. O där sitter hon... Men snart så. Snart springer hon ifatt dem. =)
Försöker ju naturligtvis se till så att Ville inte tar grejer hon använder, men den där låg faktiskt bara där utan att hon lekte med den. Hehe


Skrutt..

  


Kör den roliga bilen i lekparken.


Uppe på lekställningen.


Chillar vid rutchkanan.


Christian visar Ville hur man gör med hans cykel.


Vira passar på att peta näsan när hon tror ingen ser. Men jag ser allt! ;)


Lucas meckar cykel.


Ville och Lucas


Ville leker med Christian. =)


Det tyckte han var så roligt!


Leker tittut med Carola. =)

  
Nåt var det hon gjorde som var förbannat kul! ;)


Ville kollar läget med Jasmine.


Och lilla Elvira pockar på Villes uppmärksamhet som vanligt. Han är en svår nöt den där!


Elvira


Bilderna från idag kommer senare. Nu, Idol!


Kommentarer
Postat av: Lilian

haha så söta, så söta! :)

2009-09-24 @ 20:58:06
URL: http://lillzan.blogspot.com
Postat av: Mamma

Vilka härliga ungar, saknar min lilla busville

2009-09-25 @ 07:41:18
URL: http://margot
Postat av: Denise

https://www.studera.nu/studera/339.html



Här kan du göra högskoleprov från tidigare år. Bra träning!

2009-09-27 @ 16:55:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0