Konstnär


Målar med fingerfärg med sin mormor. Det blev tydligen ett bad efter det också. Otippat. ;)



Här sitter jag, gräsänka och barnlös. Känns ju helgalet. Det ska bli skönt att få läsa bok utan avbrott, no doubt about it, men det känns alltid galet om Ville sover borta om en själv bara är hemma. Nåja, en kväll går fort. Snart är han hemma igen. =)

Kristian åkte till sina grabbar för att kolla fotboll och dricka några öl. Får se om han kommer hem efter det eller om han skulle haka på ut. Jag är ändå inge vidare rolig idag så han har nog bra roligare om han hakar på ut.

Usch jag tänker ganska mycket på nu det här med nästa barn... Jag ska ju plugga, det är den nya planen. Men, då krävs det att vi kastar bort den förra planen, som var att försöka med ett syskon till Ville om en kanske 2-3 år. Som det är nu så ska jag ju alltså plugga i 3,5 år (om det blir som jag vill), sen måste jag ju få ett jobb och hinna jobba där kanske ett år innan det "får" komma något nytt barn. Det är alltså för att se till att jag dels har ett redigt jobb att komma tillbaka till nästa gång, samt att se till så att min föräldrapenning inte blir så låg som den här gången.
Jag vet ju att det är den nya planen och det kommer bli jättebra. Det är ju det här jag vill, det är det här VI vill.
Men.. det känns så avgörande.. det känns som att vi knappt kommer hinna få ett till barn. Och tänk om vi egentligen vill ha ett till barn efter det, är jag för gammal då?
Suck.
Så onödigt att ens tänka på det här. För nu är det som det är och jag vet att i slutändan kommer det bli jättebra.
Jag måste nog bara vänja mig vid tanken på att inte bli gravid de närmaste 4 åren. Känns som en livstid.
Känns som jag sörjer. Helgalet.

Kommentarer
Postat av: pethra

Man får sörja, när det gäller livsplaner som ändrar riktning. Jag förstår hur du tänker. Det kommer bli toppen ändå, men det är ju ett stort beslut och många tankar som vimlar runt i skallen.

2009-09-12 @ 19:14:27
Postat av: donny

Det var fingerfärg överallt.

2009-09-13 @ 18:24:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0