Mera kan och gör.

Jag börjar fundera på om jag/vi tror lite för lite om vår lilla kille.. hehe
Det finns ju en massa "ord" han säger, men som vi bara tar för rent babbel.
Men "ä dä" och peka på nåt, det har han ju gjort länge... Kan det vara så att han frågar vad det är?
Och "titta" har han också sagt länge, men det har vi också bara tagit för nåt ljud liksom.
Han är ju ändå 14 mån, kanske dags att börja inse att han säger saker! Haha
Säger man "tack tack" så får man saken han håller i. Eller om man säger åt honom att ge pappa/mormor tack tack, så ger han till dem. Oftast iaf. En del saker är ju för värdefulla för att ge bort för stunden. ;)
Ibland har det låtit som han säger tack, eller snarare härmar mitt tack. Och kanske det är så? Jag ska börja lyssna bättre, inte ta allt för rent babbel.

Ibland när man frågar vad hästen säger, så säger han "iiih". Och så låter ju faktiskt vi när vi härmar hästen för honom.
Vinka har han dock lagt av med. Det var tydligen ingen hit. Kommer säkert snart igen. =)
Brum-brum ljuden har han gjort ett bra tag, o det visar för nåt som låter. Mestadels bilar, men han gör brum-brum för mopeder/gräsklippare etc.
Han har börjat kramas mycket. Sin docka eller oss går han och ger en kram. Så mysigt. =)

Han tjuter av skratt o lycka när pappa sparkar fotboll med honom. Då springer han omkring och viftar på fötterna så han ska träffa bollen.
Tv-dosan är en kul grej och han vet hur man ska använda den. Han tar den och håller den mot tvn och trycker på knapparna. Han kan få in stillbild/höja volymen/annan kanal etc. Haha

Att borsta tänderna är inte längre skitkul. När man säger att nu går vi och borstar tänderna, så följer han efter, men när han ser att det läggs lite tandkräm på tandborsten, så smiter han! Hehe
Han sitter lugnt i knät de första dragen, men sen vill han inte längre. Då får han den själv och borstar ett tag innan han kommer och antingen ger den till mig eller helt sonika släpper den på golvet och börjar leka med annat.
Att borsta tänderna nere är inte lika svårt som uppe. Det har nyss kommit 2 tänder till däruppe, så det kanske är extra känsligt nu helt enkelt.

Han älskar att mata andra. Att mata någon med vindruvor är hejdundrande kul!

Känns som man glömmer så mycket för stunden. Jag skulle vilja ha precis ALLT nedskrivet, vad han kan och vad han tycker om och vad han gör.
Så det kanske blir lite tjatigt nu några dagar om vad han gör och gillar, men det är för min egen skull som sagt. Jag vill ha det nedskrivet så jag kan titta tillbaka senare. =)

Kommentarer
Postat av: Cicci

Ja, det finns alltid saker man glömmer att skriva ner... jag är på samma spår som dig, kommer skriva mycket om vad han gör och kan, och just det för min/vår egen del... det är så mycket nytt den senaste tiden, men sen kanske det är för att man tänker på att "han förstår ju verkligen om jag säger si eller så", saker man inte tänkt på, sånt som har gått i farten... Nä skärpning på att verkligen tänka och lyssna på vad han igentligen gör eller säger :P

2009-09-13 @ 14:46:59
Postat av: Lilian

så duktig lilla villeskrutt. :) jag kommer nog börja räkna att vira säger vissa ord tidigare än du gjort.. att inte bara se det som babbel. :)

2009-09-13 @ 15:58:47
URL: http://lillzan.blogspot.com
Postat av: Mamma

Det är klart att han säger en massa ord, han är så duktig lillkillen

2009-09-13 @ 18:17:25
URL: http://[email protected]
Postat av: pethra

We want mooore. ;) Så det är bara att skriva på. Kul för oss runt omkring också!

2009-09-13 @ 18:58:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0