Godis

Ja det går ju inte skitsnabbt med pluggandet, men det går iaf framåt. Typ halvklar med andra uppgiften.. lite mindre kanske.. Men jag skulle kunna bli klar innan dagen har nått sitt slut iaf. Ska försöka.

Kristian o Ville ska åka till Villes farmor o farfar efter dagis. Jag kände att jag behöver öka på pluggandet inför helgen om jag ska kunna vara lite ledig...

Har ju märkt nu att plugga i soffan med laptopen i knät går bra. Varför har jag inte kommit på det här tidigare? Jag har setat däruppe i datarummet, rakt upp och ned på stolen vid skrivbordet. Hmpf... Mycket skönare såhär. Och jag har ju ändå fått saker gjorda, så det är ju inte som att det är negativt för mitt lärande. Fint att jag kom på det när det bara är 4 veckor kvar av pluggandet. Men ja, i höst kanske jag kan sitta såhär igen då.. Kommer dock kännas lite konstigt att behöva gå på lektioner isåfall. Haha. Rätt soft såhär måste jag medge. ;)

Ville fick godis igår. Ja, inte att äta alltså. Förstås. När jag sa så till Kristian "Ville fick godis idag" så sa han.. jaha. Eh, sa jag? Vadå "jaha", skulle du inte bli mer arg på om han fått äta godis ?! Då sa han: Jag vet att du är nazi med det där så jag vet att han aldrig i helvete skulle ha fått äta godis idag.

Hehe.

Nåja, vad jag skulle berätta var att vi var i affären. En man (60 kanske) pratade med oss o frågade vad Ville hette osv. Han stod efter oss i kön. O sen när vi hade betalat o han skulle betala så kom han och la en såndär mintstång vid mig och sa "den här tror jag Ville behöver mer än mig... så slipper jag bli tjock.. hihi"

Ojdå.. Vad säger man? Jaa, inte hade jag hjärta att säga att Ville inte får äta godis, nu när mannen var så snäll. Hehe. Så vi tackade så gott o log osv osv osv. Så sa mannen "ja jag ville inte ge Ville den för jag tänkte om han inte får äta i veckorna" Jaa, nej precis.. sa jag... Hehe

Sen fick jag dåligt samvete när jag kommit ut istället, just för att jag tagit emot godiset som var till Ville, men det kommer ju inte bli Ville som äter upp det. Haha. Aja.. tyckte iaf att det vägde över än att behöva tacka nej och kanske genera mannen nu när han var snäll o bjöd på godis. =)

Kan man spara godis oöppnat i några år? ;)

Och apropå godis så har jag beställt just detta för kvällen när jag ska sitta här med mitt pluggande...

Kommentarer
Postat av: Denise

Haha, priceless kommentar från Kristian!!!



Hade gjort samma sak med godiset. Tackat och tagit emot fast det knappast skulle bli hon som åt den.

2010-05-02 @ 09:29:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0