Skam

Idag var det premiärturen till förskolan med cykeln. Nice. Så jäkla mysigt att cykla med Ville bakpå. Han var precis lika nöjd nu som vid provåket. Nästan hoppade upp i sadeln och blev fantastiskt lycklig härinne när jag frågade om vi skulle cykla till dagis. Lilla plutt.. så glad för så lite.. hehe

Fick höra en fruktansvärd grej igår, som en förskola här i stan använder sig utav. USCH. Gammalt och förlegat, hur fasiken kan de få göra så?! Kan ju omöjligt ingå i NÅGON slags läroplan överhuvudtaget. De ska vara mycket glada över att mitt barn inte går där... jag vet knappt i vilken ände jag hade börjat.

Anyway så frågade jag en av lärarna nu idag på vår förskola om de också använder sig utav någon slags bestraffning. Men nej.. och jag visste egentligen svaret innan, jag ville bara försäkra mig. Hon blev helt chockad hon med och ryste av bara tanken. Bestraffning... Bara ordet är hemskt, tänk då hur det känns för de stackars små barnen som måste uppleva det? Fyfan säger jag bara.. Seriöst, om någon förälder känner igen sig, så föreslår jag att Du genast gör något åt det. Ta upp det med andra föräldrar, få till en förändring! Det är väl antagligen något de "alltid kört med", de gamla stofilerna.. men det gör det absolut inte rätt för det. Usch..

Nehepp, idag är det uppsats som gäller... Jisses va jag längtar till måndag när allt är inlämnat!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0