Skottkärra around the block

Idag blev det fan inte mycket gjort. Försökte, men huvudet ville bara inte. Får försöka läsa lite ikväll igen.
Tror helt klart det handlar om mina matvanor. Jag är så trött hela tiden. Behöva äta mindre/äta bättre och ta arslet o ut o springa igen!! Så, jag tänkte att bra, då gör jag det ikväll. Men icke. Kristian jobbar ända tll halv sex o sen ska han till min mormor o hjälpa henne med diverse saker i hemmet.. blir för sent att orka masa sig ut.
Imorrn då, tänkte jag. Men icke.. Då har Kristian riskutbildning (motorcykelkörkort) från halv fem o typ tre timmar framåt. Onsdag då?! Nej, då är det föräldramöte på förskolan. Torsdag är min chans. Jag får mentalt förbereda mig.

Eller så är allt det här bara ursäkter? Det finns ju andra timmar på dygnet.

Snart ska jag gå o hämta älskade skruttungen o sen bege oss till min mormor för att färga hennes hår. Hon ska iväg på galej (kryssning) imorrn o då måste man ju vara fin.

Sen blir det leka ute. En lekpark med rutschkana o gunga, då är dagen gjord för min lilla underbara. Sandlådan har också blivit rätt intressant faktiskt... det är så roligt att se honom sitta där o greja o gräva. =) Det finns en skottkärra här i lekparken utanför oss, så den tog han o hade lite sand i o gick runt. När jag inte var med så hade han rundat hela kvarteret med kärran... haha.. ut till garagen o runt vårat hus o tillbaka till sandlådan. Han kämpar på bra. ;)

Varje morgon när vi ska gå till dagis så tror han att vi ska ut o leka. "Guncka! Gunkcka!" Gunga. O varje morgon måste man göra honom besviken. Imorrn går vi nog ut en stund innan vi ska till dagis, så han får gunga.

Han har ju som sagt krånglat lite med nattandet. Det tar gärna 1-1½ timme nu att somna, vilket betyder att det blir rätt sent han somnar. Anyway så tänkte vi att vi kortar ned sovtiden på dagen. Sagt o gjort, igår fick han bara sova en timme. Men, det resulterade i att han var rätt så av på eftermiddagen istället. Vi var hos Lilian o Rebecca o lekte (Vira o Kevin med mammor var också med) och han var inte alls min lilla solstråle som normalt... Nåja, han vänjer sig. O visar det sig att han ändå inte somnar i tid på kvällen fastän vi kortat ned dags-luren, ja då får han börja sova 2 timmar igen om han vill det. Kom precis på att jag inte sa till på förskolan idag... så han lär ju ha sovit 2 timmar idag. Hehe. Jaja.. skitsamma..

Idag blir det premiärturen med nya vagnen som stått och väntat sedan i höstas nångång... Vår fina lila Brio.
Så nu ska han åka framåt istället för bakåt. =)

Dags att hämta hjärtat!



Kommentarer
Postat av: Mamma

Vi måste plocka fram gungorna och köpa en sandlåda till lilla plutten, snart onsdag

2010-04-13 @ 07:18:04
URL: http://margoth.blogg.se/
Postat av: Jag

Ja då blir han glad. =)

2010-04-13 @ 10:39:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0