Tjuka.

Wohoooo! VG+ och Mvg- på de uppgifter jag lämnade in i helgen.. Me like! Dags att fira? Dags att sluta hitta orsaker för att fira hela tiden? ;) (med fira menar jag förstås inte festa. för mig handlar det alltid om mat/godis. hehe)

Ullared igår var minst sagt spännande... Resan dit tog ca 6 timmar och resan hem tog ca 4½ timme. Vi trodde att det skulle ta 3 timmar dit och 3 timmar hem. Vi åkte nämligen på det förra gången, 3 timmar hem alltså.. men vi hittar inte vilken väg vi tog längre. Nåja.. själva handlandet var ju toppen så det blev värt det ändå. =) Och anledningen varför det tog 6 resp. 4½ timme var för att vi åkte fel... Irri.

Handlade massa kläder (storleken han har nu och nästa storlek) och leksaker. Han har fått 2 av leksakerna.. tänkte jag skulle ha lite i bakfickan och ta fram då och då. Sen återstår att se om man orkar vänta, för jag vill helst ge allt idag. ;)

Jag o Ville är hemma sjuka. Han har lite hosta och är lite rosslig.. det är på G bort dock. Han har haft det sedan i lördags. Han ska vara hemma imorrn med men på torsdag tror jag nog att han kan gå. Jag däremot börjar nog bli riktigt förkyld... =( Tryck över ögon och huvud, känningar i örat och halsen, samt täppt i näsan. Verkar inte bättre.

Jag har beställt ipren, nässpray, honung och halstabletter av Kristian. Måste kurera mig till helgen ju! Första gången i år som jag kommer kunna ta ett glas utan att något ska göras, pluggas eller whatever.... Druckit en gång i år, men det var på Kristians 30-års fest och det var icke avslappnat kan jag säga. Runt tolv satte jag mig ned och sket i resten, som disk och allt vad det var... så det blev inte så mycket varken "festande" eller alkohol för mig direkt. Vilket förstås var skönt som fan dagen efter. ;)

Hur störd är man när man längtar efter att Villes nya kläder ska torka så man kan namna dem? Haha
Jag frågar åt en kompis alltså. Eh.


 
Såpbubblor är det nya roliga. Helst jämt, hela tiden. "Mamma! Pff pff" Det är tecknet för såpbubbledags. =)

 
"Gunckaaaa..." också nåt av det bästa som finns just nu.


Och rutschkana förstås... det är "woo" typ. Det är så det alltså låter när man åker ned, tydligen. ;)

Kommentarer
Postat av: Svärmor

Grattis till dina bra betyg! Du är så duktig! Synd att ni är sjuka, har ju inte träffat er på så länge! :( Kramar.

2010-04-20 @ 17:03:00
Postat av: Mamma

Mormors lilla skrutt

2010-04-21 @ 09:55:26
URL: http://margoth.blogg.se/
Postat av: Cicci

Vilka bra betyg... vad roligt... du kan nog stryka att du är ett "g-barn" som du säger ;)

2010-04-21 @ 13:11:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0