Gacka

Va roligt det är när man tror att nåt absolut bara ligger på en lägre nivå, oså får man ändå ett högre betyg. Me like.
Jag var ju helt totalt sönderstressad här innan Kristians 30-års fest. Ville var hemma i 2 veckor med undantag av ett par dagar bara, så skolan hanns inte med speciellt mycket. Sen var det ju då planering och inköp inför festen, bak till kalasen osv osv osv. Satt här sista dagen o kämpade med båda uppgifterna. Men, jag fick ändå Vg på båda. Hade jag aldrig väntat mig. Tack.

Köpt nya skor idag. Adidas. De där vanliga vita. Ville ha ett par som jag bara kan gå i whenever. Alltid har jag nån jäkla klack eller nåt som gör att det inte riktigt funkar som "lämna-till-dagis-eller-bara-hämta-posten-skor". Nu har jag det.
Letade efter en jacka också, men den jag vill ha på JC kostar 1700 pix. Nix pix, blire inge av. Får hitta en annan. Har en jacka just nu, men den är rätt varm för att vara vårjacka, så jag behöver en annan. Jeansjackan funkar ju också, men inte till allt.

Köpte lite byxor o strumpor till skrutt också. Ska ju snart till Ullared så jag ska ju köpa på oss sommarkläder till honom där, men jag kände att lite basic-byxor behövdes just nu. Så jäkla svårt att klä de små i det här vädret. Skitvarmt i solen, men ändå kändes det för kallt för bara vårjackan. Så fleece och vårjackan blev det, men skulle jag själv ha det på mig så skulle jag väl svettas apa. Läraren skulle håll koll om han blev för varm... Han är varm i sig själv, så han behöver egentligen inte massamassa kläder.

Idag ska vi fira lillebror Donny som fyller år.

Vi tänkte boka kryssning igår. Lilian&Patrik och Vi. Meeen så försvann buffén den tiden vi ville ha just den dagen och att åka utan buffé, det går inte för sig. ;) Nämen de senaste gångerna vi har åkt så har vi inte kunnat äta buffé, för vi vill inte äta den sent utan vill äta den direkt man kommer på båten typ. Men nu vill vi ha det! Så, då sket vi i att boka för den här gången. Får åka till hösten eller nåt.

Måste hitta på lite saker vi kan göra under semestern... Kristian o jag har ju inte semester ihop det här året. Helt sämst, men vi får hitta på saker då vi kan. Jag jobbar ju inte varje dag heller. Men iaf, så vill jag ju hitta på saker med Ville under semestern jag själv kommer ha i 2 veckor. Sagostigen, Parken Zoo/Parkenbadet, Kolmården... what else? Förslag? Gröna Lund eller nåt liknande är överkurs, han är för liten. Tror iof att de där tre sakerna räcker långt. Man måste hinna slappa och bara vara ute o bada också. =)

Jag läser 4/6 kurser nu, 2 slutade för ett par vckor sedan. Och jag lovar, 3 av dessa 4 kurser är SÅ bra och intressanta. Jag lär mig verkligen saker all the time. Pedagogiskt Ledarskap, Arbetssätt- och lärande, Kommunikation. Tummen upp. Samhällskunskap läser jag också... men ja, inte lika roligt. Nyttigt, men icke roligt.

VilleSkrutt babblar och babblar som fasiken nu... Jag försöker skriva upp alla ord han säger, men det kommer ju nya hela tiden så man hinner inte. Igår var det blomma, i förrgår hus, bil och träd, nån dag innan var det boll. Ja, inte i rena ord, men han säger dem ju på sitt sätt. Bil blir "bi". Traktor är "tackto". Helt plötsligt är han en liten person som pratar och gör sig förstådd. Han är också _galen_ i macka just nu. Gacka.. I förrgår natt vaknade han, helt sömndrucken o direkt sa han "gacka" oså snörvlade han lite.. "gacka". Haha. Sugen på macka liksom. =) Han kan äta en jäkla massa macka åt gången kan jag säga. Helst med leverpastej, men ost går också bra.

Han har fått för sig att han ska sova hos oss _varje_ natt nu. Han kan somna i sin säng ibland, men ibland, som igår, då vägrar han... fullkomligt vägrar.. sova innan han fått komma till vår säng. Så igår somnade han runt nio, i vår säng. Doh. Unge.
Han sov ju hos oss i typ 2 veckor för han var sjuk hit o dit eller var allmänt gosig. Det får man betala för nu. =) Fast jag tycker ju iof bara om det, jag har honom gärna hos oss alltid och jämt. Kristians sömn störs dock av det, så han är ju inte supernöjd. Vissa nätter är värre än andra förstås. Aja, det går över det med.. allt går i perioder.

På lördag ska jag skriva högskoleprovet. "Nästa gång ska jag öva typ 2 månader innan!" Eeeh.. okej.


På kalas hos Kevin (kompis från både mammagruppen och går på samma avdelning på förskolan) med resten av mammagruppen, förutom ett av barnen som inte kunde komma.

 
De fick hemmagjord pizza och deeet gillade han. =)

Fick precis ett sms av Lilian.K. Ville hade tydligen lekt tittut med Rebecca idag. Gömde sig bakom dörren och lekte. Älskade unge. =)


I sin fina nya namn-mössa från Älskade Hjärtegryn.

Kommentarer
Postat av: Lilian via mobilen.

Du och jag ska ju åka till grönan ju. Det är ju bokat sen förra året! :)

2010-04-08 @ 17:32:25
URL: http://Lillzan.blogspot.com
Postat av: pethra

naw, vilken fin mössa! =)

2010-04-08 @ 17:39:30
Postat av: Cicci

Vad roligt, de följer varandra verkligen hela tiden... Lucas är oxå galen i macka just nu, tjatar om det hela tiden, hahah. Och mössan, jätte fin =) Kul att det går så bra i skolan, blir oftast lättare när man tycker det är intressant, så bra där!!

2010-04-09 @ 09:31:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0