Valborg

Ännu en helg står på intågande. Yeah! Nu blir det iof en hel del plugg den här helgen, men eftersom jag iaf gjorde klart en av uppgifterna igår så hinner jag nog allt vara lite med grabbarna. =)

Igår var Ville så himla bra.. det är han ju förstås alltid, men han var extra bra igår kväll. ;)
Vi var iväg och handlade och han vägrade äta mat innan det, så när vi kom hem frågade jag om han skulle ha mat nu. "Jaaa", sa han o skulle upp i stolen. Där åt han med god aptit och ville förstås avsluta med... ja, ni gissade rätt, macka!
Sen när jag frågade om vi skulle ta på pyjamas och byta blöja så sa han "jaaa" och gick in till skötbordet. Sen när vi gick ut därifrån frågade jag om han skulle borsta tänderna och sova nu, "jaa" och så gick han in och satte sig på toalettlocket och gjorde "aaaa" som han ska göra när vi ska borsta tänderna på honom. T o m "iiii", så jag kunde borsta framtänderna. ;)
Och när vi sedan gick ut därifrån så gick han till trappgrinden och skulle upp. Nu skulle det alltså sovas. Skönt det är när han är medgörlig. =) Men anyway, vad jag skulle komma fram till var inte att berätta hur "duktig" han varit, utan hur dumt det är att jag frågade alla sakerna. Jag försöker att säga "nu ska vi borsta tänderna" typ, men ofta blir det "ska vi borsta tänderna?". Och då om han säger nej, så måste vi ju ändå borsta tänderna.. Känns fel att fråga, men att inte acceptera svaret, fattar ni?
Så, jag ska sluta fråga om såna saker han egentligen inte har ett val i. Det var kontentan av denna berättelse, förutom hur "duktig" han var. ;)

Idag är det alltså valborg. Förr om åren hade de brasa här i vårt område, men vi fick höra av ordföranden att det alltid var en massa problem med det där. Ungdomar som söp drog sig hit osv, så de fick ringa efter polis o allt vare va. Så, hellre ingen brasa, vill inte ha en massa stök här!

Men det finns en brasa i Måsta. Dock tänder dem den kl.19:30, vilket vi tycker är försent... då sover ju Ville eller är åtminstone i god färd med att precis somna. Så, det blir ingen brasa i år heller, som de senaste 10 åren. ;)
Kan va roligt sen när han blir äldre o är vaken senare, för han skulle säkert tycka det är lite spännande med en stoooor eld.

"mer macka..." "mer macka." "mer macka!" Dags att göra mer macka antar jag. Hehe

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0