Last day

Idag var då sista dagen på min andra vfu-period. Det var en Marie med tårar i ögonen som körde bort från skolan kan jag meddela. Det kändes så himla tråkigt att inte få vara där förrän nästa höst igen. MEN, när jag gick för att lämna tillbaka nyckeln så pratade jag med rektorn och han frågade om jag skulle vara intresserad av att vikariera där under våren. Vad sa jag då, tror ni? Självklart! Så det är bara att hoppas på att när/om de väl ringer så kan jag säga ja. Gud så spännande! =D

Barnen hade gjort ett stooort kort till mig där alla hade klistrat dit sina små teckningar med fina ord. Ord som "vi kommer sakna dig!" och "jag vill att du ska bli min lärare!" och "du kommer bli en jättebra lärare!" värmer mitt hjärta nåt ofantligt. Finaste barnen. Jag är så glad över att jag hamnade just där. =) De fick kokosrutor (mockarutor) av mig idag som avskedsfika och det var uppskattat. Jag ska maila över receptet till min handledare för det var flera elever som absoluuuuut ville ha receptet. ;)

Jag var ensam igen med några elever under en lektion idag för att de skulle skriva klart sina texter som ska bedömas och då pratade vi lite om att det är min sista dag, de var lika missnöjda med det som jag och det gjorde mig så glad. "Du är sån bra lärare, för du är sträng och det behöver vi!" Sån insikt hos det lilla (10-åriga) barnet. Haha. Fast, sträng vet jag inte om jag kan säga att jag är... ordet har sån dålig innebörd hos de flesta. Hur som helst så menas det ju med att jag såg till att de skötte sig. =) Fick jättefina lovord av min handledare och en till lärare som jag följt lite, kändes precis lika bra det. Jag har hamnat så himla rätt och det är så förbannat jävla fantastiskt att veta det, äntligen!

Back to school på måndag då. Och som ni förstår känns det dubbelt. Skönt, för det blir mer "frihet" nu, med andra tider och så, men tråkigt för så många fler orsaker. Nåja, I´ll be back.


Idag när jag lämnade Ville på förskolan så skulle de vara 3 barn och 3 lärare där hela dagen. Snacka om att de har fått uppmärksamhet idag. ;)

Nästa fredag ska Viran sova här hos oss. Mycket spännande! Första sleep-over för de små skruttungarna. Hon är så himla lätt att ha o göra med, så det kommer gå alldeles utmärkt, det är jag övertygad om. =)


Kommentarer
Postat av: Mamma

Va kul att du trivdes i skolan och att dom trivdes med dig, det är säkert rätt yrke du valt.

2010-12-11 @ 07:17:18
URL: http://margoth.blogg.se/
Postat av: pethra

du rockar och kommer bli en skitbra lärare!

2010-12-11 @ 15:22:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0