Julafton Part I

Jag är verkligen inne i en torka när det gäller skolan alltså.. Jag tycker det är SÅ intressant på seminarier och föreläsningar, men att sen sitta hemma och utföra något, det är B just nu. Men det lär ju vara för att det varit jul också.. man har prioriterat annat liksom och då är det svårt att hänga med fullt ut. Men men, på torsdag ska en liten tenta in (som jag inte har börjat med. bra där Marie) så efter det blir det lugnt i några dagar tänkte jag. Försöka hitta det där lilla extra igen. Dessutom ska jag köpa mig ett träningskort och börja träna efter nyår, så kanske lite av tröttheten försvinner också.

Jag tänkte att jag skulle gå mot strömmen. Det är ju sååå inne att säga "jag ger inget nyårslöfte, för om jag inte kan hålla det så har jag inte lovat nåt iaf", precis som alla andra år. Jag ger ett. Mitt nyårslöfte är att jag ska gå ned i vikt. Och det har jag tänkt göra genom träning, för det där med att inte få äta saker o ting, det vet jag att jag inte kan hålla. Nu har jag alltså avgett ett nyårslöfte, så om jag inte går ned i vikt så har jag svikit mig själv. Ska ner ungefär 10 kg tänkte jag. Jag har egentligen ingen större tidsbegränsning än just året 2011, men jag tänkte att detta skulle hinnas med innan sommaren, så får vi se..

Julen i år var absolut perfekt. Lugnt och stilla, härliga människor, god mat/godis, fina julklappar, sällskapsspel och sist men absolut inte minst, älskade lilla Ville som älskade att öppna julklappar. Kärlek. Det blir svårt för julen 2011 att slå den här, men minst lika fin ska den iaf bli.

  

Dagen startade med att Ville fick öppna sista vanten i hans julkalender. Eftersom han eller Vira redan några dagar tidigare hade öppnat en vante extra (förstås utan vår vetskap) så fick jag ändra om lite då det saknades en present. Vi la istället dit en lapp med en bild på en ugn. Julklappsjakten hade därmed startat! I ugnen låg en lapp med en julgran på.. där en lapp med.. osv osv.. Ni fattar. ;) Han tyckte det var superkul! =) Nästa år ska vi göra jakten ännu större, för vi visste inte riktigt om han skulle förstå och tycka att det var roligt i år. Efter att han hittat sin julstrumpa med julklapp i, som var pärlor och pärlplattor size små, var det efter en stund dags för resten av julklapparna. Vi försökte så smått att han skulle öppna en i taget och hinna leka med den innan nästa. Det gick bra för typ 3 julklappar, sen förstod han att han får ju mer, så då fanns det ingen återvändo, alla skulle öppnas. ;)
I år köpte vi Musse Pigg-flygplan, pärlor och pärlplattor, Bamse musiksaga, Bamse målarbok, Lilla Gubben och Herr Nilsson, Pippi-möbler till Pippi-huset som han senare fick av mormor och morfar, jeans och tröja med lille skutt på, Mimmi med tillhörande bil, tunnel till tågbanan (som spelar olika ljud när tåget åker igenom), Musse Pigg-film, Mora Träsk-film och Små Einsteins-film. Tror det var allt.

Nu hinner jag inte uppdatera resten, för Kristian kommer o hämtar mig nu! =)

Kommentarer
Postat av: Denise

Julklappsjakten låter som äggjakten under påsk när jag var liten fast mamma hade skrivit rim som syftade på en plats. Supersmart med bilder istället nu när de är små. Ska testa det i påsk och sedan till nästa jul.

2010-12-30 @ 11:31:05
Postat av: Jag

Vi hade också så på påsken när vi var små, så vi ska köra med det nu i påsk med. Allt som är lek, är roligt! =) Men som sagt, ska göra det större nästa gång... så det tar längre tid.

2011-01-03 @ 09:49:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0