Klar för dagen

Helt slutkörd i huvudet. Ett par frågor till på en av inlämningsuppgifterna, sen är det klart.
Ny stress om 4 veckor.
Grejen är att jag har ju läst och läst och läst. Setat ca 7 h/dag och verkligen pluggat, men ändå kan jag tydligen inte allt som man bör kunna när jag gör proven. Suck?

Nästa omgång av prov/inlämningsuppgifter så ska jag ut med jobbet den lördagen, så då måste jag få allt klart redan på torsdagen. Ja, inte proven då, för de får man inte göra förrän på fredagen. Men på fredagen ska jag på begravning så det blir nog inte så mycket plugga den dagen. Mer än att göra proven.

Tar jag i för mycket? Ena sidan av förnuftet säger det, men den andra sidan säger att det är lika bra att köra på, för det kommer bli 3 ggr så mycket jobbigare på högskolan om det blir nån sån. Det här är ju bara gymnasienivå, men samtidigt känns det inte som det iochmed hur mycket de förväntar sig att man ska klara av. Nåja, blir jag bara godkänd i alla ämnen så får jag vara nöjd. Det är poängen jag vill åt, inte betygen. I stora drag.

Jag är skittrött så jag tror inte att jag orkar göra klart allt idag. Får sitta imorrn med, för imorrn är det absolut deadline för allt att lämnas in.

Min älskade Villeskrutt sover nog nu.. fick en gonattbild förut på mobilen.. Mammas hjärta... Vad skulle jag ärligt talat göra utan honom? Det är helt sjukt hur man kan älska en liten varelse så mycket.

Och det går så bra för honom på förskolan. I fredags var det inte ens nåt gnäll när jag lämnade honom. Han log t o m, i frökens famn, för de skulle gå och åka rutschkana. Det gillar han skarpt. =)
Så jäkla skönt att det har gått bra. OCH att han ännu inte blivit sjuk. 3 veckor är ganska lång tid med nya baciller.
Sover bättre gör han nu också... Både bättre på natten och längre på morgonen. Tack, dagis. =)

Nej seriöst, en dusch och lägga sig o kolla på tv kanske? Skulle tagit ett glas vin tänkte jag förut, men jag orkar nog inte ens det. Jag saknar Ville, men jag är sååå glad över att jag får sova så länge jag vill imorrn.


Det vackraste som finns...

Kommentarer
Postat av: Pethra

Jag tror du tar i lite för mycket, för att vara ärlig. Eller snarare så kanske studietekniken behöver filas på lite mer.. Jag skulle ALDRIG palla att läsa så mycket som du läser. Jag förstår hur du menar med att allt blir svårare på högskolan, men det handlar så mycket om teknik. Som våra tentor (prov), då kan det vara över 1000 sidor text som ska läsas in. Det finns ingen möjlighet att kunna läsa in all den informationen så att den sitter som berget. Det är skitsvårt, men man måste lära sig att skumläsa och välja ut vad som är viktigt. Det är inte meningen att du ska lära dig varje ord i dina böcker, för det går inte.



Jag förstår att du är heeeelt slut. Du gör det för svårt för dig. Du måste ta hand om dig och släppa lite på tyglarna.. Kram!

2010-02-07 @ 12:05:23
URL: http://nanoliten.blogg.se/
Postat av: Jag

Pethra: Fast liksom... det är det som blir så knäppt. Nu med psykologin... Till provet så läste jag det som skulle läsas och det var ju stört omöjligt att veta vad som skulle komma på provet eller inte, så självklart var det en massa jag inte kunde. Men, nu inför uppgift 2 så är det skitviktigt att vi kan alla de här kapitlen vi läst om, för annars går det liksom inte att komma fram till ett svar ur varje perspektivs synsätt... Så med att skumläsa förstår jag inte riktigt. Man kan ju inte veta innan vad som är viktigt och vad som är oviktigt? Jag följer ju ändå deras riktlinjer om hur de tycker att man ska läsa. Nästintill ordagrant följer jag deras plan faktiskt, för att hela tiden vara i fas. Jag förstår liksom inte hur jag skulle kunna göra det annorlunda... =/

2010-02-08 @ 11:34:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0