Alla hjärtans dag-mys.

Inför alla hjärtans dag så ville vi göra något hela familjen. Hitta på något roligt. Länge var planen att åka till Vilsta-backen för att åka pulka, grilla korv osv. Men dagen innan så kände jag att nej.. är det så himla roligt för Ville? Han gillar att åka pulka. I typ 5-10 min. Så vi tänkte om. Det blev badhuset. =) DET gillar han.







Blev en helmysig förmiddag! =) Det ska vi absolut göra om.
Han somnade som en stock i bilen 2 min efter han satt sig. Sov i 2 timmar. Hör inte till vanligheterna längre, så han var riktigt trött efter badandet.
Väl hemma var det allmän presentutdelning också... är det alla hjärtans dag så är det. =)

Sen åkte vi till mina päron på middag och Ville överlämnade själv en bukett blommor. Som tack för allt barnvaktande osv. Han var så gullig när han gick där med buketten. Först skulle morfar ha den, sen mormor, sen morfar... Jag vet inte vem som fick den till slut. Hehe

I övrigt då. Det rullar på. Ville är på förskolan varje dag ungefärlig tid 09-15. Allt känns bara bra med förskolan och personalen o allt. Mycket nöjd att det till slut ändå blev den här förskolan, som har plus i kanten att det ligger 5 min bort. Och nu har han ju så många han känner igen där sen förut också.. skitbra! Senaste tillskottet är Rebecca (Lilian o Pekkas) som startade sin inskolning i tisdags. Fick lite bilder som Pekka tagit.


Ville o Rebecca


Lilla älskling... han trivs.

Sen kan jag meddela att det gick bättre med de andra ämnena än psykologin. Fick alla rätt på religionsprovet och sedan Vg i två inlämningsuppgifter (samhällskunskap o pedagogiskt ledarskap). Sista inlämningsuppgiften (religion) har jag inte fått tillbaka än. Hur som, känns med andra ord bättre nu. =)
Sen förstår jag ju att det blir svårare att få bättre betyg ju fler uppgifter som ska in... det ställs mer krav på en ju fler man har gjort. Men, som det sanna G-barn jag är, så är jag skitnöjd for now iaf. =)

Tänkte jag skulle skriva lite om vad Ville gör o säger nu också... Men jag kan liksom inte komma på nåt konkret. Helt plötsligt kan han så mycket att det känns som han kunnat det i en halv evighet.
Det är mycket mer prat nu iaf och hälften förstår man ju inte, men det kommer riktiga ord också.
När vi ska ta en dusch så skiner han upp o säger "dudj" hela vägen in till duschen. Det ska alltså betyda dusch. ;)
När han vill ha nåt är det "mammamammaMAMMA". Tydligen ger jag honom alltid det han vill ha? Haha
Han springer som en galning och fort går det! Ibland alldeles för fort.
Ja, som sagt, svårt att skriva ned grejer bara såhär... Man tror liksom att allt han gör har han gjort länge, men nya saker bara smyger sig in och sätter sig.
Det är roligt att läsa bok nu, för nu vet han vad allt är o så. Vi kan gå igenom en pekbok och han sätter vartenda ord. Ja, alltså pekar var grejen är man frågar efter alltså.
Sagostunden inför natten är etablerad nu. Förut har han inte varit så jätteintresserad av att man läser i lugn och ro sådär, men nu ligger han och tittar och lyssnar. Mycket mysigt.

Undrar hur thailändarna har det därborta? Ska nog messa o kolla om de fått solsting än. ;)

Kommentarer
Postat av: Mamma

Mormors älskade lilla snutt

2010-02-18 @ 19:21:30
URL: http://margoth.blogg.se/
Postat av: Farmor

Man ser att han njuter i vattnet!

2010-02-24 @ 07:21:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0