Full rulle

Nu är det en del här i pluggandet, men jag försöker ta allt lite sakta och lugnt. Inte skapa mig mer stress än nödvändigt. Hm. Ja, positivt ska man tänka.

Iaf klar med uppsatsen som jag skulle sitta med i helgen. Däremot har ämnena på sidan av fått ligga bredvid hela veckan, så det blir de jag måste sitta med i helgen ändå. Ville ska sova hos mamma o pappa och Kristian ska jobba på söndag, så det är bara att köra på.

Snart kommer mina killar hem. Men då ska jag åka iväg. Hms. Inte så länge dock, ska bara till stan o uträtta lite.

Igår fick jag världens blixthuvudvärk. Fyfan. Längesen jag hade sån. Var nog en blandning av kvinnliga åkommor och kosten vi äter nu. Det gick över på eftermiddagen iaf och idag har jag inte känt av den. Bra det.

I helgen är det även 2-års kalas för lilla stora Axel. Bilar och bullar önskar han sig. Haha. Ja, vi får väl se vad alla kommer med. Hehe

Imorrn är det begravning. Längesen man träffa alla de andra. Nu blir det dock inte på det roligaste sättet precis. =/

Idag blev ett barn på Villes avdelning biten. Usch och fy för sånt där... Hur gör man för att lära barnen att inte bitas? Jättejobbigt, både för förälder till det bitna barnet och som förälder till barnet som biter. Allvarliga saker tycker jag. Men personalen hade iaf tagit det på allvar och skulle hädanefter ha full koll på det bitande barnet. Känns som att det inte är så himla mycket man kan göra åt saken när de är sådär små och inte riktigt förstår. Hoppas Ville inte börjar med sånt... Ja, det hoppas väl ingen om sina barn förstås.

Han hostade som en TOK igår kväll när han sov i sitt rum. Vi tänkte att jaha... nu kommer det... Vabbandet. Men så sov han hos oss istället. Inte en hostning sedan vi tog honom in i vårt rum? Eh? Var det ett lur? ;)
Första vabbandet har iof redan skett, men det berodde på säkerhetsåtgärd. Ville spydde i måndags när han skulle borsta tänderna. Han drog in tandkräm och ut kom spya. Förstod ju att det berodde på det, men ville ändå vara 110% när det gäller sånt där, så han var hemma med Kristian då och sen var han hos hans mormor o morfar i förrgår. Men som vi trodde så var han inte sjuk, nu går han på förskolan igen. =)

Börjar fundera på hur det blir för de anländande "thailändarna" här i helgen.. med SJ och allt skit med trafiken. Hem måste de ju. Dyrt med taxi, men strular tåg o bussar så är det väl enda sättet. Jag skulle inte våga mig ut och till Sthlm. Dels för att jag har världens sämsta lokalsinne och dels för att jag faktiskt är lite rädd att köra i den här vintertrafiken som är just nu. Vintertrafik/halka + rädsla = farlig kombination. Men taxisarna jobbar ju med det, så de är ju vana förstås.

Om 2½ vecka drar vi på spa, mamma och jag. Wihu!! =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0