Yrväder

Dåligt med skrivande på sistone. Men det har ju sina orsaker.

Det går bra med pluggandet. Jag tror att jag är i fas. I helgen är det 2 prov och 3 inlämningsuppgifter som ska vara klara senast söndag. Så helgen är vikt åt att plugga. Kristian ska på grabbkväll och Ville ska sova hos sin mormor och morfar.
Jag skulle ha varit med Lilian för att kolla på melodifestivalen o ta ett par glas, men det får bli en annan gång.

Imorse var det inte roligt att gå till förskolan alltså. Det YR ute. Lilla älskling satt i pulkan och bara tjöt. Var det inte en kall vind som drog i hans ansikte så var det snö som yrde. Skulle ha tagit vagnen. Nästa gång.

Han grät igen när jag skulle gå, men slutade igen så fort jag stängt dörren. Det är skönt att hinna höra honom sluta, det gör det hela mycket mycket enklare. Jag kan gå iväg med lättat (nåja) hjärta.

Idag ska hans mormor hämta honom från dagis så vi ska hämta honom hos dem senare. Pluggapluggaplugga.

Jag hör ju till den skaran som gärna ser att det slutar snöa snart. Snön kan få ligga kvar alltså, men måste det hela tiden komma mer? Och när det dessutom som idag bara YR ute, så är det nog inget barn som tycker det är särskilt roligt att leka ute. Man kommer ju ingenvart heller för de hinner aldrig ploga. Känns väldigt farligt att köra bil när det bara öser ned snö hela tiden.
Jaja, vi ska vara nöjda, för äntligen har vi fått den vintern vi inte fått på många år. Och jag tycker ju att vi SKA ha snö, för barnens skull. Men.. till en viss gräns.. Istiden, nej tack. ;)

Så jäkla häftigt med Villes prat nu. Han härmar allt man säger.

- Säg öga

- Ooogaa


- Säg mamma

- Pappaaa


Mjaja... nästan allt. ;)

Kommentarer
Postat av: Denise

De har ju en egen vilja också, kan ju inte vara till lags HELA tiden och upprepa rätt ;)

Bra jobbat med plugget!!!

2010-02-04 @ 10:41:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0