Allt flyter på

Det går bra med inskolningen för Villeskrutt. Han leker och har sig och vill inte riktigt gå hem på eftermiddagarna när Kristian kommer och hämtar honom. Igår och idag blev han arg när Kristian skulle gå, men det hör ju tyvärr till... Han vänjer sig... suck. Vad dum människan är egentligen. Magkänslan skriker "varför lämnar jag mitt barn när han uppenbarligen inte vill att jag ska gå?!". Men vad har man för val? Han är ju dessutom glad igen efter en liten stund om inte på direkten. Vi har ringt och hört efter igår och idag.

Till saken hör också att när han lämnas så är de ute. Vår lilla huligan vill gärna vara inne. Vinter och snö är ingen höjdare för honom. Så så fort de kommer in springer han glatt och leker. De handlar ju heller inte om att han skulle vara ledsen. Han blir nog mest arg för att han inte får gå in (som han nog tror att Kristian gör). ;)
Nåja, han kommer vänja sig. Han kommer lämnas vid nio varje dag nu och det är precis då de brukar vara ute.

Med skolan går det också bra. Jag sitter mina timmar, för det mesta. Ibland är inte hjärnan på topp så då är det svårare. Som igår, när jag blev ledsen för att jag trodde att Ville var ledsen på dagis (fick ju sen reda på att det var arg han varit), så la hjärnan av... gick inte att få in något mer i huvudet. Så igår var inte den bästa dagen för mitt pluggande om man säger så.
Men det har jag tagit igen idag så. Och ska ta igen mer på fredag kväll tänkte jag.

Idag ska Ville till sin mormor och morfar när han slutat. Mamma ska hämta honom här i samband med att han kommer hem från förskolan. Tydligen "mormorsdagen" idag. ;)
Och vi ska passa på att åka o handla kläder åt Ville. Älskar att köpa barnkläder.
Titta på tapeter också. Till trapphuset.

Fick ett mms igår av mamma. En bild på en dockvagn med en docka i. Gissa vem som kommer bli glad i eftermiddag?

Ikväll och imorrn är det Robinson! Kommer ju tyvärr missa finalen på lördag kväll... =( Men jag ska försöka att inte läsa tidningen eller dylikt innan jag kan hinna se programmet på söndag. Så var tysta om finalisten gott folk!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Samma sak på dagis här. De är ute vid 9 och då blir hon skitförbannad när jag ska gå och tårarna sprutar. Bättre när de blir bortkollrade inomhus ;)

Hoppas ni hittar någe fint till Ville. det är roligare att shoppa till barnen än sig själv, eller hur? =)

2010-01-28 @ 09:00:24
Postat av: Jag

Absolut är det roligare att shoppa till Ville än till mig själv! På nåt sätt finner man sig alltid råd till att kunna köpa kläder/saker till honom.. hehe



Du skrev inget namn ?

2010-01-29 @ 19:40:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0