Dagen försvann

Dagen startade tio över sju, då tyckte Ville att vi sovit klart. Och det hade han faktiskt rätt i. =)
Kristians sovmorgon, så jag och Ville myste här ett par timmar själva.

När Ville hade sovit middag och ätit lunch så skjutsade jag dem till Jani o Elsa för en playdate.
For ned till stan till Clas Ohlson för att köpa grejerna som behövdes till skrivaren och datorn. Min skrivare är för gammal så det är svårt att hitta bläckpatron till den, MEN inkclub hade, för 1 krona dessutom. Perfa. =)

Hem en snabbis för att hämta min skjorta som jag skulle lämna tillbaka och självklart hade glömt hemma. Öppet köpt t o m imorrn så jag hade inget val. Har ingen bil imorrn så. Liten snabb rundtur på Tunapark, sen handla mat på Coop. Sen var klockan halv fem så då var det dags att hämta grabbarna. Vart fan tog dagen vägen?!

Anyway, nu finns det internet på stationära däruppe också, så nu finns det inga hinder för att börja plugga.
Ska börja lite lätt bara, eftersom jag inte fått någon lärare till något ämne än. Eller bäckpatronen. Men imorrn ska jag alltså starta är det tänkt, medan killarna ska till Micke o grabbarna för att leka. Wish me luck.

I helgen ska Ville sova hos sin mormor o morfar. Kristian ska fixa med hallen häruppe (dags att bli klara med den nu) och jag ska rensa papper och fixa datarummet. Vi har helt sjukt med papper, överallt. Dags att rensa och kolla igenom vad som kan kastas. Idag rensade vi ett par högar som låg i datarummet, vips hade vi en hel påse fylld med papper att slänga. Varför sparar man skiten...
Sen ska det köpas pärmar/lådor till de papper som sparas.

Beställt namn-lappar idag, till Villes kläder. Och namn-nappar. Förberedelse inför dagis. =)

Ville blev förresten biten idag. Stackars stackars skrutt. Röda små bitmärken på vänstra handen. Svårt med sånt där när ungarna börjar bitas. Verkar mest som att det startar när de börjar på dagis. De lär sig av varandra förstås.

På torsdag ska vi ha Vira igen, så då blir det inget pluggande. Men i övrigt ska jag nu försöka plugga lite varje dag den här veckan. Bara så jag har kommit igång med alla kurser innan måndag. Då det startar på riktigt.
Kom på mig själv idag med att tänka att snart är föräldraledigheten slut. Den ÄR slut. Den slutade 18 december. Nu är Kristian föräldraledig. Lite sjukt... 1½ år bara försvann... Men ändå inte. Bästa 1½ år hittills. =)


Den tillfälliga bädden i lördags hos Erika o Jimmy. Helt utslagen liten skrot. Där sov han gott i 3 timmar innan det var dags för att sova i bilen på väg hem istället.

Jag läste nåt om där folk försöker beskriva sin känsla inför sitt barn. VAD de verkligen känner. Och HUR. Det stod att det är som att man tappar andan, eller att man tror att hela ens inre ska sprängas för att man inte kan förklara hur mycket man älskar. På pricken.

Kommentarer
Postat av: Lilian

avis.

2010-01-05 @ 21:25:06
URL: http://lillzan.blogspot.com
Postat av: Mamma

Mormors lilla kille,det finaste som finns

2010-01-06 @ 09:36:20
URL: http://margoth.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0